Zamora dag 2

29 april 2011 - Zamora, Spanje

Lieve mensen

Gisteravond hebben we gegeten op de Plaza Mayor. En wat een verrassing. Karen en Marsha heel knus bij elkaar aan tafel, eten, routes bespreken en later stevig gearmd richting de hoek om. Jeetje nog geen 24 uur geleden hadden ze weinig goede woorden voor elkaar over en nu weer goede maatjes. Mooi om te zien. Marsha heeft nog even een foto met mijn mobiel van ons clubje gemaakt. Ik heb aan Anniek gevraagd die op Reislogger te zetten.

Redelijk op tijd naar bed en om half 9 weer aan het ontbijt om de hoek. Een mooi moment was het SMS je van Anniek dat ze geslaagd is voor haar rijbewijs. Daar heb ik later een pilsje op uitgedeeld. De heren gingen Zamora verkennen. Henriette ging nog een paar boodschapjes doen. In de ochtend was het nog fris. Een graad of 12. We hebben veel kerken bezocht (kaarsjes gebrand), het kasteel, een eeuwenoude watermolen in de rivier. Ondertussen was het al weer 25 graden.

Zamora is best een mooie stad. Veel gebouwen in Romaanse stijl, dus niet te veel tierelantijnen.

DSC01758DSC01760DSC01766DSC01773DSC01776

Om 15 uur heb ik Henriette uitgezwaaid bij de bus naar Madrid. Ach het is al zo bekend, huggen, een traantje etc. We hebben het 4 weken samen (met de Denen en de Engelsman en Australier) heel goed en gezellig gehad. Maar ja die voeten die niet meer willen. De heren hadden al eerder afscheid genomen. De afscheidsborrel vond plaats in de Parador, een begrip in Spanje. Een keten van chique gelegenheden en altijd in een oud gebouw. Hier in Zamora in een oud paleis. De pilsjes zijn hier wel veel duurder dan elders. Dus de lunch hebben we maar ergens anders gedaan.

Morgen vliegt Henriette met Transavia (voor weinig geld) naar huis. Mooi om te weten dat hun op Madrid vliegen want waarschijnlijk ga ik ook vanuit Madrid naar huis.

Mijn schoenen gaan steeds verder stuk. De onderkant en de bovenkant zijn van elkaar aan het scheiden. Ben op zoek gegaan naar een schoenmaker en daar staan ze nu. Ik kan ze om half acht weer ophalen maar of ze nog te repareren waren, ik hoop het maar ben daar niet zeker van.

Zometeen ga ik terug naar het hostal want daar verzamelen we voor de borrel. Bryan, Robert, de Ierse dame die ondertussen wel aangekomen zal zijn en ik. Een nieuw clubje.

xxxrob

1. Gemma:
    29 april 2011
    Ha die Rob,

Wat heerlijk en leuk om al je reisverhalen te lezen, zou wel eens een weekje mee willen lopen maar helaas kan dat niet!! Gefeliciteerd met je dochter, met t behalen van haar rijbewijs. Wanneer kom je terug eigenlijk?
    Met mij alles ok, totally in love en dat is heerlijk!! Suc6, hoop dat je schoenen nog gemaakt zijn. Liefs, Gemmaxxx
  2. Carien:
    29 april 2011
    Ha Rob, leuke stad hè, Zamora. Ik heb daar goede herinneringen aan. En wat een heerlijke verhalen schrijf je weer, herkenbaar, mooi het dagritme en meer dan 30 km etappes is niet mis. Fijn te lezen dat je het goed volhoudt. Buen camino! Carien
  3. Corrie:
    1 mei 2011
    Hallo daar !
    Hier ruimen we de restjes van queens-day op. De straten liggen nog een bezaaid met spulletjes waar menig persoon nog over twijfelde om het te kopen. Ben zelf dol-gelukkig met een € 3,-- rokje en een hand vol met oude disco plaatjes/ singles. Gratis gekregen bij de BNN stand in hartje Utrecht. We hebben genoten van Bea met gevolg door de straten van Thorn en Weert. De jurkjes van de princessen en de bijgeborende hakken zorgden weer voor een soort cat-walk blik. Traditiegetrouw had Mabel de hoogste hakken. De dag ervoor hadden we al William & Kate op TV; dus het kan niet op voor de blauw-bloed liefhebbers. Voor het geval je dat gemist hebt: Kate had een sleep van 3 meter. Verder was de koningin in geel en Camila is boze-stiefmoeder af. Ze mocht ook op het bordes waar "de kus" plaatsvond. Misschien verder nog leuk om te weten dat Kate een erg leuke zus had (met nog leukere jurk) die als bruidsmeijes achter Kate aanliep. We hebben genoeg pracht en praal gezien. We hebben (ook) genoeg biertjes gedronken op de straten.
    Vandaag andere dingen. Bijvoorbeeld de voetbalcompetitie die rete-spannend wordt en waar alle praatporgramma's over gaan. Het is nog steeds goed weer. Heb anniek nog niet gezien om de cabrio te lenen;-)
    Veel groetjes daar en zet 'm op.
    Corrie
  4. Silke:
    1 mei 2011
    Hoi Rob,
    Leuk om je verhalen te lezen!!
    Succes met het verder reizen.
    Gr. Silke
  5. Hans Blekman:
    2 mei 2011
    Beste Rob,

Vorig jaar kwam je op deze datum aan in Kaap Finistère, de pijn in je linkerbeen verbijtend.
    Beneveld door emoties van voldoening en door de wijn.
    Nu moet je nog 250 km. Ik begrijp dat het redelijk goed met je gaat en goed vorderingen maakt. Chapeau! Bij ons is alles ok, Annelies werkt zich nog steeds een slag in het rond en met Luuk & Maaike gaat alles ok, ook de resp. studies. 2 wedstrijden Ajax vs Twenthe moeten bepalen wie er met het landskampioenschap en/of de beker vandoor gaan. PSV heeft afgehaakt. De Grolsch staat klaar.... Ik heb e.e.a. nagezocht op Internet. De St. Jacobsroute lijkt de meest geschikte. Thuis hebben ze zich er al mee verenigd. Nu nog een fiets en enige planning... Groet'n van ons allen en veel plezier in de resterende etappes !
    Hans.