Montamarta

30 april 2011 - Montamarta, Spanje

Beste readers

Mijn schoenen zijn niet meer te dragen. De schoenmaker heeft zijn best gedaan. Maar mijn linkerschoen is smaller geworden. Dat wordt niks. Dusa maar nieuwe schoenen gekocht. Hastec. Volgens Bob een goed Amerikaans merk. Net geen 65 euro, geen geld dus vergeleken met mijn Meindls die ik na 2000 km trouwe dienst in het hostal heb achtergelaten.

Gisteravond weer gegeten in restaurant Zamora aan de Plaza San Miguel in Zamora. Volgens ons is het Plaza Mayor, maar de dames van het restaurant zullen wel gelijk hebben. Goede bediening, goed eten, fijne prijs. Deze tent hoort bij onze toppers.

Ik heb Kennis gemaakt met Brigid, een Ierse, woonachtig in Munchen en werkzaam op het patent office. Leuk mens. Vandaag zo' n 20 km gelopen. Geen regen terwijl de voorspelling was van wel. Mijn schoenen liepen best. Mooie omgeving.

DSC01783DSC01788DSC01791DSC01793DSC01795DSC01796

We zitten nu in een herberg direct aan de drukke weg. Veel vliegen, weinig wc´s, behoorlijk veel bedden, geen drinkbaar water waar ik per ongeluk wel van gedronken heb. Kortom het kan veel beter. Prijs 4 euro maar dan heb je ook niks. Het dorp is ook niet alles, wat een herrie.

Marsha liep vandaag een stuk met ons mee. De ruzie met Karen is bijgelegd maar ze lopen gescheiden. Karen is gisteren al vertrokken. Marsha bleef nog een dag in Zamora.

We zitten nu op ruim 600 km. Het schiet op. Onderweg kwamen we een Iers stel tegen van in de 50, hand in hand en al sinds 1999 druk doende met (stukken van) camino´s lopen. Ook zagen we een Zwiters meisje van 16 die met haar opa en oma loopt. Het was druk op de Camino. Op een gegeven moment zag ik 18 pelgrims bij elkaar. Overwegend oude(re) mensen.

xxxrob