Madrid dag 2

24 mei 2011 - Madrid, Spanje

Lieve, beste allemaal,

Half 9 opgestaan, klein wasje gedaan, gedouched en hup de staat op. Ontbijtje aan de overkant. Voor 2 euro toast met koffie en een sapje. Daarna een aantal kerken bekeken. Madrid lijkt  me een mooie stad met veel parken. Bover in de nieuwe kathedraal heb je een mooi uitzicht over de stad. (kost wel 6 euro). De kathedraal van Almudena is de laatste kathedraal die in Europa gebouwd is. De eerste concrete plannen dateren uit 1851. In 1993 werd de inwijding door de paus verricht. Vroeger deden ze er lang over maar bij de laatste dus ook. Een nieuwe kathedraal maar wel mooi.

Bakje koffie gedaan op een terrasje. 3 euro per kopje. Poeh poeh. Daarna wat te eten gehaald in de supermarkt en in een groot park geluncht. Ook even op zoek gegaan naar de locatie waar Diego Cruz morgen optreedt. Dat is maar 900 meter bij mijn hostal vandaan. Dat is mooi want mijn rugzak moet mee, immers na afloop ga ik met hem en zijn vrouw mee naar huis. Dat is ongeveer 90 km verderop. Diego brengt mij donderdag weer terug naar Madrid. Lopen met een zware rugzak is niet meer de gewoonste zaak van de wereld. Dat merkte ik gisteren toen ik naar het station liep. Nog geen half uur lopen en het viel tegen. Wat een paar dagen rust met je doet, ongelooflijk.

DSC02362DSC02365DSC02367DSC02372DSC02374

Op de valreep nog dit. Ik krijg net een berichtje binnen dat Shanty is geslaagd voor haar School opleiding Nimeto. Van harte Gefeliciteerd.

xxxxrob