Zafra‏

7 april 2011 - Zafra, Spanje

Lieve, beste familie en vrienden
Gistermiddag kwamen we in het dorp ineens de Denen weer tegen. We gingen meteen aan het bier. Afgesproken om ' s avonds met elkaar te gaan eten. Daar sloot zich bij aan Tom de oom van de Amerikaanse, die man van 78 jaar oud. Zoon en nicht waren afgereisd.
Het was beregezellig met z'n vijven. Jens de Deen van 71 met 2 hartoperaties achter de rug en een berg humor. Hans de andere Deen wat beter in Deens dan Engels. Tom die wel heel veel heeft meegemaakt waaronder 10 jaar in Japan wonen en werken. Henriette Die 2 weken terug een samenlevings overeenkomst met haar "man" getekend heeft. En ik dus.
Op enige afstand zat het Noorse stel naar onze gezellige tafel te kijken.
Heerlijk gegeten, mixed salad tonijn met friet ijs wijn en likeur voor 11 euro. Hoe kunnen ze het ervoor doen.
DSC01174DSC01177DSC01178DSC01180DSC01185DSC01188DSC01198
Vanmorgen samen met de Engelsman en Australier vertrokken. Na 5 km voor het eerst een dorp om koffie te drinken. Die was er ook dus geen sancties. Daarna 14 km naar het volgende dorp. Dwars door velden met veel groen en geen schaduw en een flinke zon. We moesten 3 keer een riviertje oversteken. Ongelooflijk lastig maar wel een uitdaging om droog over te komen.
Bij de 3e rivier kwamen we de Denen weer tegen. Gezellig mee verder gelopen. Ik ben nog wel even door mijn enkel gegaan. Die is niet echt stabiel maar ik loop nog steeds.
5 km voor Zafra ligt Puebla de Sancho Perez en daar hebben we een sapje gedaan. Brian en Robert schoven weer aan.
De laatste kilometerd naar Zafra waren geen genoegen. Nu zitten we weer in een soort klooster. Wij hadden mazzel. Het zit vol. Vanavond gaan we weer met de Denen uit eten.
Mijn natte spullen hangen aan de waslijn. Nat van het zweet want ik heb geen dame kunnen vinden voor het wasje. Ik kan het nog wel een keer aan.
Nou dit was het weer. Een berichtje via mijn mobiel naar Anniek die ik weer vraag om het op Reislogger te zetten.
Xxxrob

1. Anniek:
    7 april 2011
    Toffe tocht zo door woeste natuur en rivieren oversteken! Klinkt leuk en avontuurlijk.
    Succes en veel plezier met alle caminolopers. xx
  2. Marion:
    7 april 2011
    Hoi Rob, je bent wel een doorzetter, pas je op dat je niet te vaak door die enkel gaat ?! Sterkte en veel plezier, bon camino !
  3. Gerard:
    7 april 2011
    Ha rob stoere praat anders even een rek verbandtje
    het is nog een lange tocht
    zondag zelf de marathon van roterdam lopen.
    Succes nog,bon camino