Villafranca de los Barros‏

8 april 2011

Lieve, beste vrienden en familie
Gisteren in Zafra gegeten bij Altarazana C / Conde de la Corte 4. Geweldig restaurant dus als je ooit in de buurt bent ga er eens langs. Voor ons een tientje voor jullie iets meer maar het is het waard.
DSC01201DSC01209DSC01218
Vanmorgen weer 6 uur 30 op, 7 ontbijt, 7 uur 30 en route. Jullie kennen het ritueel al.
Het ging vandaag allemaal best. Met zijn vieren, de Denen, Henriette en ik. We lopen bij elkaar of juist niet, maar een stuk achter elkaar en dan wachten we weer even.
Veel olijfbomen, druiven, gras en toch wel een paar pittige klimmetjes.
Het eerste dorp waar we doorheen gingen Los Santos de Maimona genaamd ontsnapte aan de lucifer omdat vlak voordat we het dorp uitgingen er koffie geserveerd werd.
Sommige Spanjaarden zaten daar al stevig aan de borrel.
Onderweg raakten we de Denen kwijt maar omdat Jens (de man van de hart operaties) niet helemaal in orde was maakten Henriette en ik ons een beetje ongerust. Ik ben een stuk teruggelopen en we hebben zelfs een  auto ingeschakeld om te zoeken.
Zonder resultaat. We kwamen ze in Villafranca de los Barros weer tegen.

We zitten in een veel te duur hotel 25€ pp. Geen keus dus of dit of buiten. Maar vanmiddag zaten we aan het bier met de Denen en de Noren en Jens betaalde vanwege de achteraf onnodige actie.
Het was vandaag best heet en ik hoorde van de Noren die hier ook zitten dat er een hittegolf op komst is. Het wordt nog veel warmer. Vroeg beginnen is dus het motto. Morgen doen we ruim 25 km.
In het chique hotel heb ik zo even mijn eigen wasje gedaan. Voor 1€ doen ze het hier niet. Nu hangen de onderbroeken uit het raam met zicht op het marktplein.
Zo even zag ik de Engelsman en de Australier die hier ook zitten. Die doen morgen dezelfde afstand.
Ook kreeg ik een mail van Diego Cruz de Flamingo zanger van de Camino van vorig jaar. Hij verwacht me onder het motto "my house is your house". Dus ergens op de route ga ik een keer met de bus naar het oosten om hem op te zoeken.
Henriette verwacht haar zoon ergens maandag. Hij wil een paar dagen met haar meelopen.
Vanavond weer uit eten met de Denen. Een pelgrims menu van een tientje zoals heel vaak.
Deze mail gaat weer via Anniek naar Reislogger.
Dit was het weer.
Xxxrob
Vanavond weer

1. Corrie:
    8 april 2011
    Hallo, Hier een minder spectaculair bericht. Mooi weer dat wel. Geen hittegolf. We hebben net de pizzaboer op brommer betaald. Iets meer dan € 10,--.
    twee olijfbomen in de tuin. Die verplaatsen trouwens voortdurend van lokatie vanwege de giga tuin verbouw activiteiten. Mooie natuur hier ook. 38 kikkers in de vijver. De vijver lijkt een grote sexclub en zoveel kikkerdril dat de vijver wel overdekt lijkt.
    Weinig frisse lucht op het werk. De cabriorit na afloop maakt veel goed. tot snel. Zet 'm op !!!!
    Corrie
  2. Gerda van Wijk - Schwarze:
    9 april 2011
    Hallo Rob,
    Zo te lezen zit je weer helemaal in de flow.
    Hou 't vast en geniet maar lekker.
    Als je in de gelegenheid bent mag je a.s. woensdag een extra kaarsje branden voor mij, jij weet wel waarom! Groetjes Gerda.