Xunqueira de Ambia door Rob

13 mei 2011 - Xunqueira de Ambía, Spanje

Beste readers,

Gisteravond hebben we in bar Rincon zelf wat in elkaar geflanst. Bob kreeg van de barman cq beheerder een bak met sla, tomaten, paprika's, uien etc. en ging daar wat van maken. Ik sneed brood en zocht borden en bestek. Brian was de wijn aan het uitproberen. De man van de bar deed er nog een bord rauwe ham bij. Het was heel lekker. Veel te veel wijn gedronken en ik heb een shaggie gebietst van een Italiaan. Vroeg naar bed en heerlijk geslapen.

Vanmorgen vroeg op en voor 8 uur op pad. Aankomst in Xunquira de Ambia half een. Mooie route, mooi weer. Weer die vreselijke berg maar nu de goede kant op. Omlaag!!!!!!!!!!! We liepen door een aantal dorpen. Voor een deel uitgestorven. Er wonen niet veel mensen meer. De jeugd is sowieso vertrokken. Alleen (hele) oude mensen wonen er nog en die zie je soms hun stuk(je) land bewerken. Alles met de hand. Soms zie je dat er een vakantiewoning van een oud huis gemaakt is.

Wezitten nu in de alberge van Xunqueira de Ambia. Gebruikelijke riedeltje afgehandeld en hop naar het dorp. Biertje, broodje en toen kleurde de lucht. Ik ben heel snel teruggelopen en was net op tijd om onze wasjes binnen te halen. Ik heb de blaren op mijn voeten behandeld en een praatje gemaakt met Trinet een Nederlandse jonge vrouw die hier ook komt slapen. Leuk spontaan type. Ziet er ook goed uit.

De boys proberen het schema aan te passen om zo een dag extra te hebben voor hun vervolgplannen. Dat betekent iets meer per dag lopen. 130 km in 6 dagen. Is te doen.

Ondertussen heb ik Anniek al 3 keer gevraagd een blogje voor me te maken want internet computers zijn zeldzaam hier. En dat doet ze hartstikke leuk.

xxxxrob

1. Marion:
    17 mei 2011
    klinkt weer goed Rob. pas je op dat je niet uit balans raakt, naast het vele bier en wijn drinken ook nog shaggies roken, oh oh oh :)