Xunqueira de Ambia

13 mei 2011 - Xunqueira de Ambía, Spanje

Hallo allemaal,

Ik (Anniek) ben er weer om een tekst online te zetten. Een dagje te laat, maar beter laat dan nooit.

De tekst van Rob:
Ik ben vandaag naar een bieb geweest, want daar is internet. Vandaag helaas geen internet om de een of andere reden. Nu kon je in een school terecht, maar de hele alberge is er al op af. Zo'n 20 mannen en vrouwen. Daar ga ik echt niet voor in de rij staan.

Ik ben nu trouwens in Xunquira de Ambia. Ruim 20km gelopen. Weer een vreselijke berg, maar nu in de goede richting, namelijk omlaag. Voor de rest veel verlaten dorpen voorbij gelopen. Het was mooi weer, tot dat we op een terrasje aankwamen. We zaten lekker aan het bier en ons wasje hing te drogen. Plots zagen we een zwarte lucht aankomen en ik ben direct als een speer terug gelopen. Net op tijd. Anderen hadden minder geluk.

Vanavond koken we weer zelf, net als gisteren.
We gaan in een iets hoger tempo naar Santiago. We hopen 19 mei daar aan te komen. Elke dag is het best afzien. De kilometers gaan in je lijf zitten. Voor een deel eigen schuld, het alcohol misbruik. We doen ons best om ons te temperen, maar dat lukt slecht.

Morgen zijn we in de grote stad Ourense. Ik hoop daar een internetcafé te vinden.

X Rob

1. Bert:
    15 mei 2011
    Rob, niet alleen een langere afstand dit jaar, maar ook veel slechter weer gehad. Ik heb veel respect voor jouw doorzettingsvermogen. Het laatste "stukje" lijkt mij voor jou nu ook geen probleem. Succes de komende dagen. Groeten Bert
  2. Jenneke:
    15 mei 2011
    hi Rob, Net al je verhalen "ingehaald". We waren een week aan het zeilen op de Wadden. (Ook mooi!) Geweldig om te lezen!Zet em op voor de laatste etappes.
    groet Jenneke en Ad
  3. Anita van Vliet:
    15 mei 2011
    Hoi Rob, hoop dat je onderstel het mag houden! Wens je nog heel veel zonuren en een behouden eindspurt. Heb genoten van je verslagen tot nu toe, het gemak waarmee je contact maakt met je medemensen en het accepteren van het 'zijn' zoals het is!
    Dikke kus Anita