Torremegia‏

9 april 2011

Lieve beste vrienden en familie,
Gisteravond hebben we op een terras bij het kerkplein gezeten. Wat een activiteit daar, veel kinderen aan het voetballen. Veel moeders met kinderwagens. De terrasjes gevuld met op de achtergrond aan en afvliegende ooievaars die op de toren huizen.
Samen met de Denen aan de borrel. Ik ben toen maar eens begonnen met een paar uitgeperste sinasappelsapjes. Om 9 uur naar binnen en met de Denen aan de maaltijd. Het is eentonig maar ja het is niet anders. Gewoon heel goed. Het kan natuurlijk nooit kloppen dat het gezuip op het terrasje plus het eten 10 euro was.

DSC01229DSC01231DSC01234

Om 6 uur 30 opstaan. 7 uur eten. Dat was zo afgesproken maar er was niemand van de bediening. Dan maar zonder ontbijt. Gelukkig hadden we nog een yoghurtje. 7 uur 30 vertrek uit de stad. 27,5 km voor de boeg. Daar kan ik kort over zijn. Niet heel erg boeiend. Te verdele. In 5 moten. 1km de stad uitrommelen. Een km of 6 rechte zandweg. Een km of 4 gedroogde kleiweg met een paar bochten. Daarna 15 km !!!!!! Rechte zandweg. Doordat er hobbels in zaten kon je het einde van de weg niet zien. Dus elke keer waren we NIET aan het eind maar kwam er nog een stuk. De laatste 2 km de stad inprutsen.
Het weer was goed. We hebben miljarden olijfbomen gezien en een paar druiven. Beetje saai.
Terwijl ik dit in mijn boekje zit te schrijven krijg ik van Henriette een kopje thee. Toch wel tof.  Maar als tegenprestatie ritsel ik voor haaroveral wc rollen vandaan voor onderweg.
We zijn van plan om morgen nog vroeger te vertrekken om heel bijtijds in Merida aan te komen en daar een paar Romeinse oudheden te bekijken.

Ik heb net mijn wasje gedaan. De straat kan weer meegenieten van mijn drogende onderbroeken.
We zijn allen erg moe van de 27,5 of zo iets km die we overigens in 6 uur gedaan hebben inclusief rusten.

Onderweg hebben we nog geprobeerd een alberge te reserveren maar dat lukte niet. Overigens blijkt dan wel dat Jens een soort talenwonder is. Hij redt zich in het Spaans, frans, duits, engels, noors, zweeds en deens. Zijn Spaans is een straatlengte beter dan wat ik ervan maak. Ook Henriette redt zich goed in Spaans en frans. Nou dat is mooi. Op de vorige camino moest ik vaak het woord voeren omdat in mijn omgeving ik de enige met een beetje Spaanse kennis was. Nu lekker niet. Ik hoor het allemaal lekker aan.
Dit was het weer.
Xxxrob

1. Sybe:
    12 april 2011
    Hi Rob,
    Erg leuk om je avonturen weer zo te lezen. 't Wordt volgens mij alweer een mooi verhaal. Wel weer heel anders dan vorig jaar, als ik je berichte zo lees. De temperaturen klinken mij overigens wat aangenamer dan vorig jaar. Maar dat kan goed anders aanvoelen als je er in loopt.
    Grtz. Sybe
  2. Binne:
    14 april 2011
    Lees je verhalen met veel plezier. Na de ooievaars nu de olijbomen. Olijfbomen zie je hier wat minder. Maar ooievaars zijn ook dichtbij "ons dorp" in vele getale te zien. Ik heb daarom een foto van een ooievaarsechtpaar wat zijn nest boven een boerderij bij Lopik heeft, gestuurd naar je e.mailadres. Zodat je bij thuiskomst langzaam weer kunt wennen.

Ik hoor je de laatste tijd niet meer over je blessure, ik ga er dus maar van uit dat je voldoende hersteld bent om de tocht toch mogelijk helemaal af te maken. Ik wens je veel succes de komende dagen.

vr.gr.

Paula en Binne