A Vilavella

9 mei 2011

Lieve familie, beste vrienden en ieder die dit leest,

Gisteravond gegeten in ons wegrestaurant. Dat was niet verkeerd, trouwens de kamers waren ook prima. Onze meningen over de kwaliteit zijn natuurlijk enigszins gekleurd door de staat waarin we aankwamen. Toch is na rijp beraad besloten om Hotel Restaurant Padornelo (Carratera Nacional 525 km 104 CP  49574 Padornelo 0034980567939 of -064) een topper te laten zijn voor zowel eten als verblijf.

Gisteravond gekletst met Karen en Thomas uit Zwitserland die 3 maanden onbetaald verlof heben genomen om de la Plata te doen en nog een Caminootje er achter aan. Met zijn vijfen aan de tafel. Op een gegeven moment kwam er een hark van een Fransman bij zitten. Hij negeerde ons gewoon, bestelde een rondje voor de Zwitsers, even later nog een bord ham voor hem en de Zwitsers. De Zwitsers stelden ons nog voor aan hem maar het mocht niet baten. Niet lang daarna zijn we met zijn drieen gaan eten. Bob noemde hem een ¨dick head¨, een lulhoofd. Inderdaad sociaal is hij een nul. Zoals gezegd het eten was goed.

Om kwart over 8 vertrokken we, en mooie route door de bergen en de bossen. Soms waren de paden een soort beekjes. In Lubian hebben we koffie gedronken. Een mooi dorp, zoals zo veel dorpen hier, maar bijna allemaal grotendeels verlaten.

Daarna hebben we een groot stuk over en rustige weg gelopen, maar dat was geen straf. Schitterend uitzicht, maar ja omdat te krijgen moesten we wel weer een berg op. Maar nu was het prima weer. Dan is het heerlijk lopen. Mijn been gedroeg zich fatsoenlijk. Dus met de pillen is de pijn goed weg te duwen.

Ons besproken hostal in A Villavela is prima. Vandaag slaap ik met Bob op een kamer en Brian alleen. Gisteren had ik een kamer alleen. De kosten delen we gewoon door drie.

Om half drie kwamen we aan, dik 20 km verder dan vanmorgen. Eerst biertje, douche, kleren wassen, en hup A Villavela verkennen. Bij de eerste beste bar een biertje n wat ijsblokken om mijn been te koelen. We zijn ook in de alberge gaan kijken. Nieuw, heel groot, heel mooi maar je moet wel een norm stijle heuvel op om er te komen en dat doet niemand. Bovendien weet nog niemand dat dit ding bestaat. Dus er zit ook bijna niemand. Er blijkt ook een 4* Spa hotel te zijn. Ook ff wezen kijken en wie komen we daar tegen: ¨dick head¨.

xxxrob

1. Binne:
    16 mei 2011
    Hallo Rob,
    Ik lees je verhalen met veel plezier en hoop dat je doorzettingsvermogen je tot een mooi eindresultaat zal leiden. Ik vraag mij af in hoeverre de pijn en het soms slechte weer je schrijfenthousiasme beïnvloeden. Ik merk daar weinig van in je verhalen. Het lijkt alsof je je verhalen alleen schrijft en af en toe ook een stukje gaat lopen.
    Rob succes de komende dagen, je gaat het redden!
    groeten ,
    Binne