A Gudina

10 mei 2011

Beste readers

´s Avonds in het hostal gegeten nadat we veel te veel wijn op hadden. Heel gezellig. We pesten elkaar enorm. Dat gaat eigenlijk de hele dag door. Maar na de tintootjes gaat het nog veel beter. Aan tafel kwamen we Ken, een Japanner, en Angelica, een Duitse, tegen die samen de la Plata doen en elkaar kennen van de Camino del Norte. Zij zijn de enigste mensen in de alberge en wij horen van hen dat er nog geen warm water is en ´s nachts helemaal geen water.

Om 22 uur naar bed en om 7 uur liep de wekker weer af. Banaan, bakje thee, plak cake en hop weer op pad. Mooi weer.

Een hele mooie omgeving, veel water, veel rotsen, grote keien, en lage begroeiing. Ook best veel klimmetjes. Onderweg kwamen eerst ¨dick head¨tegen en later Ken en Angelica. Het was behoorlijk warm geworden. Bakkie gedaan in O Canizo en een broojde kaas uit eigen voorraad gemaakt. Heerlijk was dat. Voor 12 uur waren we al binnen in de albergue van A Gudina.

Gewone riedeltje: inschrijven, stempel halen, betalen (5 euro), douchen, wasje doen, slaapzak uitleggen, en hop naar het bier en de Bocadillo de Tortilla Francais (broodje ommelette). Vervolgens boodschapje doen. Vanavond maken we een groenteschotel. We eten wel veel mixed salad maar geen groenten zoals wortels, paprika, snijbonen etc.

Brian en ik zijn er achter gekomen dat Bob op 26 april jarig was en niets heeft gezegd. Vandaag maken we een fles open voor zijn 51e verjaardag. Brian is bijna 3 maanden jonger dan ik. Hij is van 16 febr 1951.

We zijn ondertussen de 800 km gepassseerd. Minder dan 200 te gaan. Nog 10 loopdagen. Morgen 20 km te gaan naar Campobecerros We komen onderweg 4 dorpen tegen. Normaal voor de Camino Frances, bijzonder voor de la Plata.

Nog even dit. In de bar viel me op hoeveel hele lelijke mensen daar zaten. In de albergue viel me op dat er best een aantal rare pelgrims zijn. Van die nerds of zoiets. Ik heb een beneden bed aan de muur maar rechts van mij ligt een Duitser, een lawaai type. Ach dat overleef ik wel. Voor de rest kan ik melden dat mijn been het vandaag best gedaan heeft.

Elzabeth van mijn vorige camino SMSte me met de vraag of we veel barhoppen en dorpen plat branden. Te weinig dus.

xxxrob