Valverde de Valdelacassa

21 april 2011 - Valverde de Valdelacasa, Spanje

Lieve mensen,

Gisteravond hebben we in onze albergue voetbal gekeken en (te veel) wijn gedronken. Helaas de verkeerde ploeg heeft gewonnen.

Om half acht aan het ontbijt en afscheid genomen van Jens en Hans. Emotioneel, Henriette liet een traan. Veel hugs en ondertussen alweer de eerste SMS uitwisselingen.

Daarna op pad. Tijdens de trip een reservering geconfirmeerd en dat in mijn steenkool Spaans. Regen en een enorme stijle berg, de Col de Bejar. Verschrikkelijk. Uiteindelijk door veel modder in Valverde de Valdelacassa aangekomen, een gehucht waar de tijd heeft stil gestaan. Geweldig om hier te zijn. Een bijzondere albergue. We slapen in de kamer op een soort bankstellen want de rest van de bedden staan in een soort kelder waar het heel vochtig is. De kroeg is ook uit de jaren 50. Op de achtergrond zien we bergen met sneeuw hier niet ver vandaan.

DSC01539DSC01545DSC01547DSC01548DSC01550DSC01551DSC01552DSC01553DSC01557DSC01568

Morgen naar Fuenterroble de Salvatierra, een km of 12 maar. Dat is ook beter voor mijn rechter boven been.

Uit de kroeg terug naar onze hut. Het begon vreselijk te regenen en er kwamen steeds meer mountainbikers naar binnen. Totaal verkleumd en seiknat. We hebben hier en daar nog thee uitgedeeld. Het hele huis zat vol. Slapen op de grond, net voor de wc - badruimte etc. Deze laatste ruimte is enorm groot maar heeft 1 wc en 1 douche en geen deur maar een gordijn. Dus met ongeveer 12 mensen aan boord wel even behelpen. Wel een straalkacheltje want het was heel koud. En dat voor 6 euro pp.

We hebben een stokbrood warm gemaakt, kaas erop, thee, een paar noten en dat was ons diner. Om 8 uur lagen we erin met direct naast ons 2 mountainbikers. De rest lag beneden.

xxxxrob