Banos de Montemayor dag 2

20 april 2011 - Baños de Montemayor, Spanje

Lieve mensen,

Gisteravond niet al te laat naar bed, maar het bakje koffie  na het diner bekwam me slecht. Ik kon niet slapen. Tot 2 uur wakker gelegen. 8 uur op om te douchen en een beetje rommelen in en aan mijn rugzak. 9 uur ontbijten en om 9 uur 30 naar de slurfen in het badhuis. Lekker gevoel aan mijn benen. Daarna het zwembad in met een beetje zwavelig water zonder chloor. Heerlijk mijn benen masseren door waterstralen. Henriette kwam later ook naar het zwembad. De Denen sliepen uit. In het badhuis liepen heel veel mensen, nou ja vooral rijke mummies. De behandelingen zijn duur en de gemiddelde leeftijd van hun klanten, nou daar ben ik piepjong bij.

Jens gaat morgen naar huis. Hans zou eerst blijven maar gaat toch met hem met de bus mee naar Salamanca. Daar in de buurt blijft Hans nog wat langer rusten. Dus Henriette en ik gaan alleen verder. Jammer want we vormden een leuk kwartet. Ik hoop dat de gezondheidsperikelen met Jens meevallen. Vanwege zijn bypass operaties uit het verleden is hij wat onrustig. Natuurlijk hebben we adressen uitgewisseld en vanavond eten we nog een keer met elkaar.

DSC01515DSC01521DSC01526DSC01530DSC01531

Ik heb op bed geluncht met een zak spullen uit de supermarkt. Wat over is gat in de rugzak en is voor onderweg. En regenen dat het doet. Vreselijk. De weersverwachtingen zijn niet echt rooskleurig. Maar ja na twee en halve week heel mooi weer kunnen we nu niet gaan klagen.

De service in ons hostal is meer dan fantastisch. Die mensen doen alles om ons te helpen. Onthoudt de naam La Solana in Banos de Montemayor. Ondertussen ben ik ook naar de kerk geweest en heb daar kaarsjes gebrand voor een aantal mensen. In de kerk staan alle attributen klaar voor de processies met Pasen. Voor de rest is er weinig te doen in dit dorp. Het badhuis, veel hotels, veel kroegen en winkels met troep voor de rijke mummies die overal vandaan komen.

Ons plan is om zondagavond in Salamanca aan te komen in de hoop dat de grootste Paasdrukte dan achter de rug is.

Dit was het weer.

xxxxxxxxxxxxxxxxrob

1. Joe Ferwerda:
    Dear Rob
    I am much enjoying sharing your journey and look forward to hearing your blog (and impressions) from Salamanca. I hope you enjoy Easter and that your legs (and back) continue to carry you on as comfortably as possible, towards Santiago.
    Best wishes from Melbourne
    Joe
  2. Hans, Claudia Scholman:
    Hoi Rob,
    Iedere ochtend hetzelfde ritueel, voordat ik aan de slag ga, even lezen hoe je het maakt.
    Ik hoop dat je de accu gisteren weer flink op heb kunnen laden. Jammer van het weer,(je wilt vast niet weten dat het hier gewoon zomer is).Ik probeer steeds een excuus te vinden om naar buiten te gaan (een keertje extra met Bono lopen, een boodschapje op de fiets naar de binnenstad), maar ja het werk moet toch gedaan.
    Heel veel succes met je verdere tocht, het schiet al aardig op !!!!
    Claudia
  3. Carien:
    21 april 2011
    Hé piepjonge rijke mummie!
    Heb je genoten van de rustdag? Het doet me goed je dagelijkse blog te lezen; herkenbaar simpel leven. Blijf goed naar je lijf luisteren en geniet van de volgende etappe. Salamanca is erg sfeervol sávonds op het Plaza Major. Dikke camino kus, Carien
  4. Corrie:
    piepjong; piepjong; piepjong;-);-)
    heb je daar aan getwijfeld dan ?
    Corrie
  5. Ton en Frieda:
    22 april 2011
    Hoi Rob, je loopt weer als een tierelier,jammer dat de denen huiswaarts zijn. Veel succes nog en een prettig Pasen met hopelijk voor jouw net zo'n mooi weer als bij ons.

Gr.

Ton en Frieda