Fuenterroble de Salvatierra

22 april 2011 - Fuenterroble de Salvatierra, Spanje

Lieve beste familie en vrienden,

Heerlijk geslapen in onze hut met een overvloed aan mountainbikers. Ik werd pas om 8 uur wakker. Wat noten en een sinasappel en om 9 uur de deur uit. De bar was open dus nog een bakkie plus tostado. En wie kwamen daar ineens aan. Brian en Robert (de Engelsman en de Australier).

DSC01570DSC01575DSC01580DSC01582

We zijn met hun mee opgelopen. Dat houdt in soms bij elkaar en vaak ook niet. Het regende flink door. Ik zweette in mijn regenjas de tent uit. Na 2 en half uur kwamen we aan in Fuenterroble de Salvatierra. We zitten in een mooie grote herberg met meerdere slaapzalen.

Droge kleren aan en hup een biertje in de bar. Ook wat shoppen en mijn rugzak ordenen. Met die regen wordt alles vochtig en niks droogt.

Mijn been ging vandaag wel. Henriette heeft meer problemen. Haar voeten doen veel pijn. Op goede vrijdag is er hier geen dokter te bekennen, een bus is er ook niet. Internet zeker niet en ook binnen geen mobiele verbinding. Buiten wel veel regen.

Brian kan zich heel goed in het Spaans redden en heeft voor ons vieren besproken in San Pedro de Pozados hier 28 km vandaan. Er zijn best veel pelgrims onderweg en we hebben al de nodige slechte ervaringen met pelgrims die heel vroeg opstaan en bijna rennen naar het volgende dorp om maar als eerste binnen te zijn in de albergue en dus plek te hebben. In de albergues kun je niet reserveren. In hostals wel. Dat doen we dus als we weten dat de albergue klein is en wij dus geen plek gaan vinden doordat wij niet om 5 uur wensen op te staan en al helemaal niet wensen te rennen.

xxxxrob