Merida

10 april 2011 - Mérida, Spanje

Lieve beste vrienden en familie,

Eerst even een rariteit. Henriette en ik maar ook de Denen zijn ervan overtuigd geraakt dat er hier in de regio feeders zitten en dat de Spanjaarden daarom tralies voor de ramen hebben zitten. Dat dit vermoeden te maken heeft met de dikke konten kan geen verrassing zijn.
Op zatermiddag is in Torremegia alles dicht. Nergens wifi of wat dan ook. Het is een dorp zoals je wel in Westerns ziet. Clint Eastwood kan hier zo binnen komen rijden.  Gelukkig is er nog wel een kroeg voor een bakkie en een ijsje.
Gisteravond hadden we een behoorlijke deceptie bij het diner in Torremegia. Het eten was redelijk maar de rekening niet. 65 euro met zijn vieren. Het pelgrimsmenu was 8 euro maar de eigenaar deed alsof we a la carte bestelden. Lulkoek want we hadden een totaal aanbieding van 20 euro voor bed ontbijt en diner waarvan de eerste 12 euro meteen was afgerekend toen we bij binnenkomst in het dorp redelijk gedecideerd werden meegenomen naar zijn hostal.
De baas wilde van geen wijken weten. Als tegenprestatie zorgen wij ervoor dat er een negatieve recensie zo ongeveer overal terecht gaat komen. Het gaat ons niet om die paar euro maar wel om de manier waarop de man een paar euro meer denkt te kunnen binnen halen.
Voor alle duidelijkheid het betreft het restaurant Er Gitano aan de Avenida Extremadura in Torremegia.

DSC01245DSC01249DSC01252DSC01260DSC01265DSC01273DSC01277DSC01278DSC01282DSC01285

Weer op tijd naar bed en om 6 uur op. Om 7 uur waren we al weer onderweg. Maar 16 km maar voor een deel heel saai langs de autoweg.
Via een schitterende Romeinse brug kwamen we Merida in. Ernaast ligt een plaatje van een nieuwe brug. Op de brug kwamen we een jonge Zwitser tegen die al jaren op de Camino is. Van Zwitserland naar Santiago en via Portugal naar Marocco etc. Hij had al 11.000 km achter de kiezen en dat kon je aan zijn schoenen zien.
We zitten in een mooie herberg vlak aan de rivier voor 6 euro pp.
We zijn cultureel bezig met 2 musea, het amfitheater en een gewoon theater uit de Romeinse tijd. En passant nog een paar tempels en een pilsje. Heel mooi maar ook best heet. 30 graden C. Tot een uur of 12 blijft het meestal iets koeler dus dan lopen we bij voorkeur.

Vandaag een beetje pijn in de rug. De enkel gaat best. Links zijn de klachtjes ook weer over. We rommelen gewoon door.
Dit was het weer.
Xxxxxrob

1. Anniek:
    12 april 2011
    Oeh, feeders dat klinkt heavy. Veel dikke konten gezien zeker. Het kan ook zijn dat de spanjaarden gewoon van lekker en lekker veel eten houden. Klinkt aangenamer dan enge feedermannetjes.
    Wat tof dat die jonge Zwitser een enorm langdurige camino bewandeld.
    Jullie hebben ook nog een stuk te gaan, maar dat valt haast in het niet naast wat zijn schoenen als gelopen hebben.
    succes en kusjes
  2. Marion:
    12 april 2011
    Hoi Rob, je hebt gelijk, wij gaan ook nooit meer naar Er Gitano !Laat je niet beduvelen. Veel plezier en bon camino.
  3. Corrie:
    13 april 2011
    Dikke konten hebben soms ook voordelen(laten we eerlijk blijven). Heb vandaag op de rug van een soort dikkont gezeten. Lekker warm en comfortabel. Ze had vier benen en loopt bij de manege.
    Heet is het hier niet meer dus geniet. Dit weekend nog (bijna) in bikini, maar nu weer in trui. Ik zeg bijna want de winterkleur is nog niet echt weggetrokken en een bikini steekt zo af dat ik er alleen maar naar durft te kijken.
    Dank voor je felicitaties van het kampioenschap van de basketball. Gisteren was de training na de kampioenswedstrijd en dat leek op een soort apekooien van vroeger met de laatste dag gym. Het seizoen zit er were bijna op. 23 april een slotfeest en dan hangen we de basketballschoenen even aan de wilgen. Veel plezier en tot snel. Corrie
  4. Ramon en Miranda:
    13 april 2011
    Jammer dat je niet in de albergue hebt geslapen. Het is een hele mooie midden in het dorp Torremegia.
    Ben je nog in het kleine winkeltje geweest in Merida met al die kleine beeldje. De eigenaar van deze winkel is een heel leuke man en kon ons veel vertellen over de via de la plata!
    Veel plezier nog. Geniet nog maar even lekker van alle lichamelijke ongemakken, heerlijk, ik weet waar ik over praat ;)
  5. Inge:
    14 april 2011
    We gaan nooit maar dan ook NOOIT naar Er Gitano!!!