Silleda

17 mei 2011 - Silleda, Spanje

Lieve,beste mensen,

Gisteravond hebben we gegeten in de bar achter de auberge. Er was in geen weken schoon gemaakt en dat zag je vooral op het toilet. Maar er werd goed gekookt. Mixed salat, zalm, patat, ijsje en thee. Prima in orde maar geen topper. Slapen ging best. Alleen mijn buurman snurkte. Af en toe hebben Bob en ik een dreun uitgedeeld. Dat hielp.

Voor het eten was ik even in de keuken van de alberge en daar ineens kwam de Belgisch Suzie binnen. Ze had een fles wijn gekocht en wilde die met mij leegdrinken. Daar zeg ik geen nee tegen. Ineens was 'dick head' er ook. Een avond eerder was ons al opgevallen dat hij haar probeerde te versieren. Ze vertelde me hoe irritant ze het vond hoe hij vertelde over al zijn veroveringen. Hij is veel te dik en asociaal om succes te hebben bij de dames. Suzie zette hem redelijk voor lul waar hij bij stond maar hij dronk gewoon een glaasje mee. Bob kwam er ook bij zitten.

Vanmorgen voor half 8 vertrokken. Mooie tocht, mooi weer, een beetje warm. Ruim 28km. Het eerste bakkie deden we pas na 2 en half uur lopen (13 km) in Estacion de Lalin. In A laxe (20 km) geluncht op een pleintje. Daarna was het nog 9 km naar Silleda. We dachten op een gegeven moment verkeerd te zitten maar dat viel gelukkig mee. Schitterende plaatjes, hele oude bruggen over riviertjes, bloemen, etc. etc.

DSC02253DSC02250DSC02251DSC02255DSC02269DSC02258DSC02273DSC02276DSC02271DSC02279DSC02280DSC02281

Maar de alberge gaat pas in juli open. Daar sta je dan. We zitten nu in een luxe appartement met 2 badkamers a 20 euro pp. Dat is andere koek. Gisteren nog 5 euro en nu dit.

De biertjes, zeg maar gerust de bieren zitten erin. We zijn weer schoon. We gaan de stad verkennen. Morgen gaan we naar Outeiro, toch weer zo'n 24 km. Ach ja het lopen gaat best, alhoewel vandaag ben ik weer een keer door mijn rechter enkel gegaan. Even slikken en gewoon doorlopen. Een alternatief is er niet. Ik moet nog ruim 40 km.

xxxxrob

1. Hans, Claudia Scholman:
    17 mei 2011
    Heel veel succes met de laatste loodjes!!!!
  2. Jolanda:
    17 mei 2011
    Rob, zet hem op naar het einde van de tocht. Knap hoor ondanks de pijn. We hopen dat je gezond en wel binnenkort weer eens bij ons binnen loopt voor een bakkie. groetjes Jolanda
  3. hans van leeuwen:
    18 mei 2011
    Zo te lezen gaat het je nog steeds erg goed en lijkt het je aan niks te ontbreken Rob! Is het niet een beetje TE gezellig? Dat is natuurlijk weer een jaloerse calvinistische opmerking van mijn kant hahahaha Succes met het laatste stuk. Zie je,
    gr hans