Sevilla in dutch today

31 maart 2011 - Sevilla, Spanje

Lieve beste familie en vrienden,

Het is weer bijna blind typen. Wat een toetsenbord.

Gisteren afscheid genomen van Birgitta en met de trein naar de airport. Die kaartenmachines op het station zijn niet te begrijpen. Een kaartje van 2,80 voor 3 kwartier treinen zal wel niet kloppen.

Ik heb op de airport mijn rugzak laten sealen om schade te voorkomen. Bij het later weer uitpakken van de cocon heb ik schade gemaakt. Dat restaureer ik straks met sporttape.

Voor het vliegen natuurlijk veel wachten. Natuurlijk ook vertraging. Maar Air Berlin maakte toch een beste indruk. Goede stoelen, redelijk beenruimte en een gratis hapje en drankje. Voor het eerst van mijn leven op Majorca. 3 kwartier,  nauwelijks tijd om over te stappen. Maar mijn rugzak was er toen we in Sevilla aangekomen waren.

Met 2 bussen richting hotel. Dat ging prima. Mijn beetje Spaans is dan van grote waarde. Maar de laatste paar honderd meter, een doolhof en het naambordje van de backpackershostel was 10 bij 20 cm. Ik was op zoek naar iets met andere afmetingen. Ik slaap in een bijhuis van de hostel. een slaapkamer, een voorkamer, een keuken en badkamer. 6 bedden. Veel jonge mensen. Het sfeertje is nog wel een beetje ieder voor zich. De meesten doen alleen een paar steden aan. Koreanen, een Braziliaan, Een Australiese etc.

Vanmorgen ontbijten op een dakterras. Daarna ben ik naar de kathedraal gegaan. Van binnen heel mooi, van buiten ziet het er een beetje heel erg gotisch uit. Voor ik naar binnen ging werd ik nog 8 euro lichter gemaakt. Ik ben ook mijn hoogtevrees te lijf gegaan en de toren opgeklommen. Schitterend uitzicht. Er zijn best veel mooie gebouwen, maar toch ook veel die niet passen bij de rest.

DSC01015DSC01036DSC01038

Ik heb een enorm stuk in de stad gelopen. Een lunchje van stokbrood en bananen en nu dan achter het internet in de hostal. Het toetsenbord is kaal maar het kost dan ook niets.

Vlak voordat ik hier weer binnenkwam zag ik op straat in een kiosk de telegraaf met een enome kop over Johan Cruijff en Ajax. Ik kon hem niet laten liggen.

Vanmiddag was het hier 26 graden. Ik las in een sms dat het in nederland regent.

Met mijn knie en voet gaat het wel redelijk. Mijn enkel is nog wel dik en vooral ´s  morgens best pijnlijk. Op deze pc kan ik geen foto´s uploaden dus dan maar niet.

Ik ben heel blij met jullie reacties. Ik doe mijn best om wat te laten horen.

Op de valreep nog de felicitaties voor mijn broer Don. Dat er nog vele jaren mogen volgen.

Ik ga een pilsje scoren.

xxxxxrob

1. Jacob en Marga:
    31 maart 2011
    Leuk weer al je belevenissen te lezen. Veel plezier en succes van ons op je tocht!
    Groetjes Jacob, Marga, Jaap en Iris
  2. Gerda:
    Ha Rob,

Leuk je verhaal te lezen. Het regent inderdaad vandaag, maar het is niet koud. Grappig dat je de telegraaf heb gescoord, natuurlijk voor de sport. Je enkel is dus nog niet helemaal up to date. Nou toi toi en sterkte xx Gerda
  3. Ramon en Miranda:
    Dag Rob,

Nou, kerel heel veel plezier en geniet van elke stap die je zet, hoe zeer hij soms ook mag doen. Dit is het ultieme genot!

Bon Camino!

Ramon en Miranda
  4. hans van leeuwen:
    ha rob,
    kan ik je nu alleen nog via de openbare weg mailen?
    Dus dan is het maar een beetje afwachten of je dit nog leest... afin ik zie wel. ik haak weer aan als je begint te lopen. gr hans
  5. Anniek:
    31 maart 2011
    Schade aan de tas, terwijl je het juist aan het voorkomen was. De dikke enkel zal vast wel slinken, jij loopt die camino wel, springen, hoppen of hinken. Soepel als een elastiek dat komt nog wel, lukt het niet, trek dat op tijd aan de bel. Neem lekker een dagje rust en geniet van een dorp of platteland, zonnebril open voetjes in het zand.
    Ik heb net voor het eerst in mn leven een stagebrief verstuurd, nu hopen dat ze me willen en dat ik word ingehuurd. Meestal eerst een mail terug en dan een gesprek, spannend 6 maanden stage klinkt best gek.
    Succes met je tocht, volg de borden en sla af bij de juiste bocht.
    xx
  6. Gemma:
    Ha Rob,

Wat klinkt het allemaal weer avontuurlijk, spannend maar ook relaxed en 'go with the flow', iets (bedoel dat laatste) waar ik veel mee bezig ben, weet je nog ons gesprek op het feestje van El?? Geniet, beleef en laat ons lkkr meegenieten!!! Gemmaxxx
  7. Inge:
    31 maart 2011
    Hopelijk heb je genoten van je biertje! 't Was hier niet echt geweldig vandaag, maarrrrr zaterdag wordt het prachtig... En (misschien heb je het al van Thijs gehoord) de datum staat vast: 7 oktober gaan we trouwen! Dan ben je niet aan het wandelen toch ;-)? Doe voorzichtig met je enkel! En ik ben benieuwd naar je nieuwe avonturen!

Groetjes Thijs & Inge
  8. Ewald:
    31 maart 2011
    We are enjoying to follow your trip. We think we have understood almost everything. Your trip is for us 'an intellectual challenge'! By the end our Dutch will be almost perfect (!!??).We will visit Steffi in Utrecht for Easter, she will run a half-marathon on April 25.
    Saludos y buen viaje!
  9. Don:
    1 april 2011
    Dank je voor de felicitaties. Ook ik ga er van uit dat er nog heeeel veel jaren volgen. ;-)
    Het blijft voor mij een geweldige prestatie die ik je niet nadoe. Ik beperk me in juni tot een vliegreisje naar Peru, waar ik weer ga proberen wat te betekenen voor stichting Inmenszo.
  10. Jenneke:
    Ha Rob,Heel veel succes!
    We volgen weer met enthousiasme je verhalen.

Zet 'em op!
  11. Binne:
    1 april 2011
    Heb je voldoende sporttape bij je om alles bij elkaar te houden en je reis te volbrengen? Met pijn zal dat nog best tegenvallen de eerste dagen. Mogelijk kun je de afstand die je wil gaan lopen per dag in het begin nog een beetje beperken en het langzaam opvoeren?

En om met Johan Cruyff te eindigen: elk nadeel heeft zijn voordeel immers: die 8 euro hoef je niet meer mee te sjouwen!

Groeten
    Binne
  12. Steven:
    1 april 2011
    Haa Rob! Je hebt toch wel voldoende hoofdbanden mee? Elke dag een ander kleurtje tussen de lokken houdt je scherp.
    Zondag breng ik je op de hoogte wat betreft de eredivisie uitslagen.

Ciao ciao steven
  13. Vincent:
    1 april 2011
    Ha Rob, wat verbaast dat mij dat jij je rugzak weer weet te slopen :-) Ohnee ik zou je niet meer pesten hè. Ik ben inderdaad weer van die boot afgetrapt, waarschijnlijk nu wel voorgoed(hangt nu een Deense vlag achterop). Ik hoop dat het met je knie en enkel snel beter gaat!

Succes en hou je taai
  14. Hilde:
    1 april 2011
    I´m so happy, I learnt Nederlands some years ago. So I can read what you write.Be careful with your legs, you`ll need them this time for more than 1000km. Don`t go too much in the first days.Flying to Santander, I´ll start in two weeks.
    Buen camino!!!!
  15. ellen sierink:
    3 april 2011
    Lieve Rob,

Dat het weer een mooie reis mag worden, veel liefde op je pad en een fijne thuis komst :-)

X Ellen