Guillena

1 april 2011 - Guillena, Spanje

Lieve, beste vrienden en familie,
Vanmorgen vertrokken uit het backpackershotel in Sevilla. De ochtend blonk uit door (bojna) geen communicatie.  Omdat ik mijn borg voor de sleutel terug wilde moest de man achter de balie wel iets zeggen"here are your 5 €"
Tijdens het ontbijt zei een vrouw met een oosters uiterlijk helemaal niets, ook niet toen ik haar geroosterde boterhammetjes kwam brengen.
Toen ik al bijna de stad uit was hoorde ik ineens achter me roepen "pellegrino?". Ik draaide me om en zei "si" en kreeg vervolgens van deze vriendelijke vuilnisman de wens " buen camino" mee.  Dat deed me goed.
Eenmaal buiten de stad liep ik de verkeerde weg in enerzijds door minimalistisch lezen in mijn duitse boekje anderzijds door mijn opportunisme over een gele pijl. Maar ik had mazzel en kwam uiteindelijk goed terecht.
Ineens kwam ik een stel van mijn eigen leeftijd tegen. Een Noors stel dat ook naar Santiago gaat. Eerst bleef het bij beleefdheden en apart lopen. Maar toen we 2 riviertjes over moesten steken (zonder brug) hebben we elkaar geholpen.

DSC01044

Uiteindelijk zijn we in een iets te dure hostal in Guillena terechtgekomen. 30€ voor eten slapen en ontbijt. Iets boven mijn budget maar ik was kapot na 23 of 24 km lopen in de brandende zon. Het is weer even wennen dat lopen met een rugzak denk ik in 30 gr C.
Na het douchen gezellig zitten keuvelen met Morton en Sylvie. Zij wonen al 8 jaar in zuid Frankrijk tegen de Spaanse grens aan. Ze hebben het goed.
De biertjes zijn ondertussen naar mijn voeten gezakt dus het hoofd doet weer mee.
Morgen gaan we naar Castilblanco de los Arroyos, ongeveer 19 km, appeltje eitje dus.

Mijn enkel en knie houden zich kranig. De pijn is te doen.

Mijn natte kleren hangen te drogen. Dat een pelgrim wel eens wat minder ruikt dat moet maar kunnen.
Dat was het weer.
Xxxxrob

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda van Wijk - Schwarze:
    2 april 2011
    Hola amigo,
    De eerst etappe zit erop, fijn voor je dat je toch weer gezellige mensen hebt ontmoet, dat is natuurlijk ook wel de charme van deze onwijze tocht die je maakt. Ontzettend leuk om je belevenissen te volgen. Ik duim echt voor je dat lichamelijk ongemakken je bespaard blijven. Buena suerta, pienso enti.
    Gerda
  2. Vincent:
    Ha Rob,

Ik zeg dat is een dorpje dat op de nominatie kan om plat te branden :-).Or did you rubbed with your hand over your heart again? Hopelijk ebben de pijntjes langzaam weg en kan je lekker genieten van je nieuwe tocht. Mocht het ontvangst in de andere dorpen net zo zijn, dan volg ik de brandsporen van jou tocht wel via het nieuws.Ontzettend veel plezier nog en hou je haaks, groetjes ook van Marleen
  3. Inge:
    3 april 2011
    Hai, al weer een lekker luchtje op gedaan inmiddel ;-)? Gezellige mensen daar in dat dorp.... En wat een weertje zeg! Lijkt me idd wel zwaar met lopen..
    Hier Mirthe's 1e verjaardag gevierd. As usual in de welbekende kinderboerderij in Lunetten. het was erg gezellig en onze kleine smurf is verwend met van alles en nog wat (boekjes, een grote auto waar ze op kan rijden, knuffeltje etc). Als ze echt 1 jaar wordt (komende woensdag) wordt ze geopereerd; dan krijgt ze net als haar grote zus buisjes in haar oren en ook haar neusamandel wordt verwijderd. Gisteren was het hier trouwens ook heerlijk weer en vandaag mogen we ook niet klagen. De meiden spelen heerlijk buiten!
    Veel plezier de volgende 'rit'! We lezen je nieuwste avonturen wel weer! Groetjes van de Buckies/Linde
  4. Corrie:
    Ha die Rob !
    Kom net uit Barcelona en heb (ook) genoten van de Spaanse zon en de vriendelijke mensen. Heb enorm last van mijn kuiten, maar ik heb dan ook heftig getrippeld tussen alle bezienswaardigheden en de woest aantrekkelijke shopadressen. Heb kaarje voor je gebrand in de Kathedraal van barca (en nog een kaarsje vanwege de sterfdag van ma). Op een goede tocht. Plezier en tot de volgende keer.
    Corrie Scholman
  5. Rob Volders:
    4 april 2011
    Hoi Corrie
    Heel erg bedankt voor je kaarsje
    xxxrob
  6. Rob Volders:
    4 april 2011
    Beste familie en vrienden
    dank voor al jullie reacties.
    xxxrob