Santa Croya de Tera

3 mei 2011 - Santa Croya de Tera, Spanje

Lieve, beste familie, vrienden en voorts ieder dit leest

Gisteravond hebben we gegeten in een restaurant dat hoort bij een benzinepomp. Daarna hebben we in ons privaathuis geslapen. Wat een rust, geen auto´s, geen schreeuwende mensen, heerlijk.

Vanmorgen nog een smsje van Ronald gehad. Hij denkt aan ontsteking van het kapsel van mijn rechter scheenbeen. Het doet goed zeer, maar met ontstekingsremmers, voltarin pillen en zalf probeer ik het onder controlte te houden. Mijn schoenen veter ik nu anders om te voorkomen dat de flap tegen de zere plek duwt. Voorts prop ik watten tussen sok en zere plek. Verder probeer ik te koelen.

Vandaag ruim 20 km gedaan. Viel niet mee ondanks het mooie weer en de mooie omgeving. Een paar stijle heuvels waren keizwaar. Ook mijn rechter dijbeen protesteert. Toch volhouden maar.

DSC01831DSC01834DSC01836DSC01837DSC01842DSC01845

Nu zitten we in een mooie herberg in Santa Croya de Tera. Voor 19 euro slapen hier en krijgen we een diner. Dat is netjes. De moeder van de hospitalera doet mijn was. Ik ben ondertussen heerlijk onder douche geweest.

xxxxrob

1. Vincent:
    3 mei 2011
    Ha Rob,vervelend van je scheenbeen zeg.Ik hoop dat het lopen toch nog een beetje gaat,en dat het snel beter gaat.Verder schiet je toch alweer aardig op,nog maar een klein stukkie te gaan ;-).Succes in ieder geval en hou je taai! Groetjes, Vincent
  2. Gerda van Wijk - Schwarze:
    3 mei 2011
    Wauw Rob, je hebt 't niet makkelijk zeg. Hoop dat de ontstekingsremmers helpen. Gelukkig maken het goede gezelschap en de mooie omgeving veel goed. Ik vind je een bikkel hoor, veel succes, toi,toi,toi, Gerda.
  3. Corrie:
    4 mei 2011
    Hee bah, die pijn aan de scheenbenen begint echt een familiekwaal te worden. Enorme pijn scheuten en soms niet en soms is het er opeens. Wens je veel sterkte. Koelen helpt en (bij mij) hielp het ook om soms op de hakken te lopen en regelmatig als een ooievaar op een been te staan. Getver, balen. Misschien toch wat meer rust nemen.
    Hier is het vakantie. Lekker rustig op de weg. Iedereen is pleite. We hebben net alle doden herdacht van de tweede wereld oorlog. Zelfs in de sporthal was het stil.
    Verder niet zoveel nieuws. We waren niet eens uitgenodigd voor de uitvaart van Osama bin Laden. Anniek overweegt een duikvakantie in het gebied van zijn zeemansgraf. Is weer eens wat anders dan een wrak of vissen en misschien komen er veel mooie vissen op af.
    Het is hier trouwens mooi weer. Het is gortdroog en er staat een fris zeilwindje. Helaas kan ik niet zeilen.
    Morgen gaan we de bevvrijding vieren. In Utrecht is bij kanaleneiland een groot feest. Onder andere "go back to the Zoo" komt daar. Verder moeten we weer BBQ vlees (of vis) inslaan. Bikini kan weer aan. Het is belachelijk. Straks zijn we nog bruiner dan jij;-).
    Nou Rob, zet 'm. Je kan het. Met je nieuwe schoenen ga je vast harder.
    Veel groetjes en tot snel, Corrie
  4. rob rooijackers:
    5 mei 2011
    OK Rob
    hou het vol > nog een dagje of tien en dan ben je weer meer in mijn achting gestegen.
    ik geniet van je verhalen, al heb ik ze niet allemaal gelezen
    ik vind het knap hoe je na die vermoeiende trips het telkens toch weer op kunt brengen om van de mooie reisbeschrijvingen te geven
    Complimenten > ik doe het je niet na
    hou het haaks en tot spoedig ziens
    groetjes
    Rob
  5. Ton Frieda:
    5 mei 2011
    Hoi rob,

Balen zeg van je pootje hopelijk hou je vol,jammer dat je zo ver weg zit anders stuurde ik Ton even langs.Veel succes en toi toi toi.

Grt Ton en Frieda.