Calzadilla de Terra

4 mei 2011 - Calzadilla de Tera, Spanje

Beste lezers,

Een Duitser maakte me erop attent dat er een masseur in de buurt is. Er hangt een pamflet aan het pruikbord van onze albergue Casa Anita. Ik heb hem, Cacho Alvarez, meteen gebeld. Hij spreekt een beetje Engels en is naar me toe gekomen in de albergue. Hij kwam binnen met een opvouwbare massagetafel en nog wat attributen en begon meteen met zijn behandeling. Hij zegt chiropracticer en masseur te zijn. Hij trok aan van alles en duwde overal op en masseerde. Af en toe gilde ik het uit. Het deed soms knap zeer maar na de behandeling voelde ik me beter en had even geen pijn aan mijn scheenbeen. Super voor 40 € is hij ruim een uur bezig geweest. Hij zei dat ik kan bellen waar ik ook maar zit en hij komt. Nu heeft hij 30 km gereden om mij te behandelen. Voor diegenen die hem nodig hebben: Cacho Alvarez 0034 645088917.

´s Avonds goed gegeten in Casa Anita waar de gastvrouw Ana samen met haar ouders voor een hele prettige ontvangst en sfeer zorgt alsmede voor goede slaapplekken. Als accomodatie adres is dit een topper. Aan het einde van mijn reis maak ik 2 lijsten: 1 voor de Eet Toppers en 1 voor de Verblijf Toppers. Albergue Casa Anita is een verblijf topper: C / Santa Marta no 3 bajo 49626 Santa Croya de Terra. 0034 980645244 of 0034 626239852.

Tijdens het eten hebben we naar Barcelona Real Madrid gekeken. Maar bij 1-1 hield ik het niet meer uit en ben naar bed gegaan. De rest heb ik nooit meer horen binnenkomen. Prima geslapen op een zaaltje voor 8.

Vanmorgen om 8 uur vertrokken. Onderweg een bakkie gedaan in Santa Marta de Terra en na 12 km ons gehuisvest in een kleine nette albergue in Calzadilla de Terra.

Ik heb al weer behoorlijk mijn rechter scheenbeen zitten koelen op het plein onder een pomp en in een waterbak in de albergue. Mijn been was ter hoogte van mijn enkel behoorlijk gezwollen, maar nu gaat het wel weer. De pijn is te doen. Voor de 12 km van vandaag is mede gekozen door mijn blessure. Toffe loopmaten heb ik toch. Morgen doen we 16 km naar Rionegro de Puente.

Na geinstalleerd te zijn op naar het bier in een dorp om de hoek. In de kroeg zie je alleen mannen. Vrouwen zijn thuis (aan het werk).

DSC01847DSC01848DSC01852DSC01863DSC01867DSC01870DSC01878DSC01879DSC01880DSC01883

Daarna terug naar de albergue. Grote plastic teil mee naar buiten genomen op het plein. Daar gevuld met koud water uit de pomp en koelen maar weer op de muziek van Ryan Bingham op een bankje in de zon.

xxxxrob

1. Louise:
    6 mei 2011
    Wat een moed om met een pijnlijk been zo door te gaan! We hebben op 4 mei zeker aan je gedacht, in Den Haag. De 4 mei herdenking van de Stijkelgroep was druk bezocht, ook de burgemeester was er !
    En even eten op Kijkduin. groeten Jan en Louise
  2. Inge:
    6 mei 2011
    Jemig zeg....heb een paar dagen niet gelezen en lees het nu pas van je been. Sterkte!
  3. ellen sierink:
    7 mei 2011
    Lieve Rob,
    Wat een getob, ik denk regelmatig aan je ("tonglen")en stuur positieve energie.
    Zorg goed voor jezelf, sterkte en veel wijsheid op je pad.
    Lieve groet,
    Ellen