San Pedro de Rozados

23 april 2011 - San Pedro de Rozados, Spanje

Lieve mensen

Gisteravond hebben we gezellig met Brian en Robert geborreld en gegeten.  Ook nog een tijdje met Kees zitten praten, een Hollander die we al diverse malen zijn tegen gekomen. Ondertussen ook maar even gereserveerd in Salamanca want je weet maar nooit met die Paasdagen. We zitten met zijn vieren in hetzelfde hostal.

Vannacht heb ik niet geweldig geslapen. Het was benauwd in de slaapzaal. Na een vorstelijk ontbijt in de albergue gingen we gedrieen op pad. Henriette liep niet mee. Ze had te veel last van haar voet.

DSC01585DSC01587DSC01589DSC01592DSC01594DSC01595DSC01606DSC01607DSC01612DSC01614

In het begin ging het heel slecht met mijn been. Maar na een km of 5 ging het beter. Op zich een mooie omgeving en droog weer en een prima looptemperatuurtje. Na een km of 15 moesten we de Pico de la Duena op, ongeveer op 1100 meter. Tot nu toe het hoogste punt. Een vreselijk stijle berg met een hel moeilijk begaanbaar pad maar het uitzicht vergoedde veel. Daarna stil naar beneden en toen een kilometer of 10 over de weg. Dat is ff minder.

Onderweg koffie en thee gedronken immers Robert heeft een camping gasdingetje bij zich dus er wordt water gekookt. Wat een luxe. Ook nog uitgebreid zitten lunchen en toch waren we na 6 uur lopen exclusief de pauzes 28 km verder. We zitten nu gevieren in een hele fraai hostal met eigen douches, wc´s, straalkacheltjes, internet etc. Morgen naar Salamanca, een km of 22 maar. In Salamanca zitten we halverwege Sevilla Santiago. Dus op ongeveer 500 km.

Dit was het wel weer. Robert wil ook internetten dus ik stop ermee.

xxxxrob

1. Bas:
    23 april 2011
    Prettige paasdagen en geniet even.
  2. Carla Huijden:
    23 april 2011
    Fijne paasdagen Rob en je loopmaatjes
    Ik geniet van je verhalen en lees ze gelijk of stuur ze door naar mijn werk zodat ik ze daar tussendoor kan lezen..
    Weer word weer beter gelukkig voor jullie! Hier is hel al prachtig, volgens mij nog nooit pasen gevierd met 27 graden....

succes daar aan iedereen en geniet vooral

Groetjes Carla
  3. Carien:
    Zalig pasen, Rob
    en een groet uit Utrecht, Carien
  4. Joe Ferwerda:
    24 april 2011
    Hello Rob, a happy Easter to you, family and fellow peregrinos. Halfway to Santiago? Downhill from here?
    Best wishes
    Joe