Granja de Moreruela

1 mei 2011 - Granja de Moreruela, Spanje

Lieve mensen

Gisteravond hebben we in een eettent vlakbij onze waardeloze herberg gegeten. Dat was wel gezellig. Over onze herberg zijn we het eens. De slechtste die we ooit hebben meegemaakt. Vies, vliege, geen onderhoud, kortom helemaal niks.

Vanmorgen om 6 uur begon de herrie van vertrekkende mensen. Wij stonden om 7 uur bij de eettent van gisteravond voor ons ontbijt. De bedienende dame kreeg stress van 10 ontbijtjes maken. Om 7 uur 30 vertrokken we in de miezerregen. Het was weer eens jas aan jas uit. Door de nattigheid konden we na 2 uur nergens even gaan zitten uitrusten. Die 2 uur is een beetje vaste prik. Het eerste dorp was pas na ongeveer 12 km en we misten de bar. Dus dan maar op naar het volgende dorp. 15 km vanaf de start, 3 en half uur ploeteren over een modderig pad waar je schoenen 3 cm hoger van worden. De luchtvochtigheid was enorm hoog dus werd je niet nat van de regen dan wel van het zweet. In Riego del Camino na een km of 18 had ik het even heel moeilijk. Moe, pijn in mijn rechter scheenbeen en koud en doorweekt. Daarna nog een km of 10 in de richting van Benavente waar we slapen in een hostal wegrestaurant. Eigenlijk zitten we op de route naar Astorga (Camino Frances). Maar morgen corrigeren we dat weer.

Alle natte zooi hangt in de kamer. Ik hoop dat het droogt.

DSC01797DSC01801DSC01803

Klein slaapje gedaan en zie het is mooi weer. Dus alle natte zooi nu over de stoelen van het terras. Ziet er leuk uit. Lekker in de zon zitten. Brian heeft slaaplekken voor morgen geregeld. Dat is wel plezierig want het kan tegen zitten. Een paar mensen die na ons in die vreselijke herberg arriveerden moesten op de koude vochtige grond slapen. Afschuwelijk maar als er niks anders is houdt alles op.

xxxrob