Aljucen

11 april 2011 - Aljucén, Spanje

Lieve, beste familie en vrienden

Gisteravond op het plein gegeten. Op tijd terug want om 22 uur ging de herberg dicht. De herberg is een verbouwde watermolen. Prima slaapplekken, hele mooie locatie, lekker rustig, geen verkeerslawaai. Nog ff muziek geluisterd en toen gaan slapen.

Om 7 uur gingen de lichten aan. Om 8 uur vertrokken we zonder ontbijt. Onderweg was er geen open restaurant te bekennen. Om 9 uur hebben we dat gemiste ontbijt bij een schitterende Romeinse stuwdam ingehaald met wat restjes van gisteren. 1 kittekat, halve muesli-reep, stuk brood en water.

Daarna trokken we door een mooi gebied naar Aljucen, een minidorp met 1 winkel die tot 13 uur 30 open is. Er zijn 2 bar-restaurants waar je kunt eten als je van tevoren opgeeft wanneer je met hoeveel komt. Want dan kunnen ze boodschappen doen en zich voorbereiden.

DSC01293DSC01300DSC01304DSC01308DSC01312DSC01315DSC01319

De alberge wordt geschilderd dus de bagage er neergezet om straks weer terug te gaan. Mannen en vrouwen moeten gescheiden slapen zo beweert de hospitalera. Eerst maar even boodschapjes gedaan in de miniwinkel. Wel een belevenis een winkel waar je nauwelijks kunt bewegen maar waar veel vooral locale mensen aan hun sociale contacten werken. Daarna op een terrasje bier met chips. Ook nog even gesproken met Steven, Anniek en Shanty.

Om een uur of half vier mochten we de alberge in. Ik zit nu met de 2 Denen, de Australier, de Engelsman en de zoon van Henriette op 1 niet al te grote kamer. Henriette zit met een echtpaar in een andere kleinere kamer. Vrouwen met echtparen in 1 hok mag dus kennelijk wel. Voorts heb ik mijn wasje weer gedaan. Ik heb weer niemand gevonden die het voor me wilde doen.

Dit was het weer

xxxrob

1. Inge:
    14 april 2011
    Wow, een verbouwdde watermolen en een romeinse stuwdam...klinkt heel mooi!