Grimaldo

16 april 2011

Lieve, beste familie en vrienden,
Wat een verschil met de schitterende alberge aan het stuwmeet en nu met heel veel in een hok. Jens Hans en Henriette slapen op een matras waar anderen over heen moeten om hun bed te bereiken. Ik heb nog een bovenbed kunnen ritselen.
De weg hierheen was moeilijk. Ruim 20 km waarvan veel losse keien pad. Continu alert zijn om niet verkeerd te stappen en vreselijk stijl. Hele stukken konden alleen maar zigzag genomen worden. Een harde tegenwind en toch was dat niet het ergste. Dat was de wijn van gisteren.
Gisteravond hebben we pizza's van dr Oetker laten opwarmen in de magnetron.  Met enorme bellen rode wijn.
Heerlijke Crianza uit de Extremadura. Nog een fles rode en een witte en nog een paar bellen. Maar we hadden het verdiend. Henriette drinkt niet.

Het was heel gezellig met zicht op een schitterende zonsondergang. Hans was zo lam als een deur. Hij wilde glazen wegbrengen en probeerde door een raam te lopen.  Veel glaswerk viel aan diggelen. Ik hielp opruimen en liep ook tegen het raam. Ik denk dat ik ook lam was. Jens kon er nog het beste tegen.
DSC01448DSC01449DSC01450DSC01455DSC01458b

Ja daar had ik dus vandaag last van. En nu zitten we met 15 mensen in een hok met 1 wc en douche. Vreselijk. De bijdrage is op vrijwillige basis dus ik geef niks. Morgen vroeg weer weg voor een tocht van 30 km. In Carcaboso hebben we een chique kamer besproken.
See you
Xxxrob

1. Marion:
    17 april 2011
    Rob, Rob, drink dan ook niet zo veel van die spaanse wijn. de dame van Theo en Thea, je weet wel van creatief met kurk, gaat de Via de la Plata lopen met een vriendin-schrijfster, zij doen dan wekelijks verslag in de NRC. Eigenlijk wilden ze in Japan lopen maar door alle ellende daar gaan ze in Spanje langs kerncentrales(2)lopen, ben jij die ook al tegen gekomen ? groet en bon camino.
  2. Inge:
    17 april 2011
    Behalve die tocht en die wijn...lijkt me die pizza nog wel het allerergste....opgewarmd in een magnetron...ieks!