Embalse de Alcantara

15 april 2011

Lieve, beste vrienden en familie

Gisteren dus in Caceres een beetje rond gekeken. Een hele fraaie oude stad maar heet dat het was. Dik over de 30 gr C. We hebben boodschappen gedaan en ik heb een extra lichtgewicht loop broek gekocht. Mijn degelijke zwarte vrij dikke loopbroek is niet geschikt voor Zuid Spanje.

Om een uur of 8 zijn we gaan eten in een restaurant in de oude binnenstad. Toen wij binnenkwamen waren we de eersten. Er is geen Spanjaard die voor 9 uur s´avonds gaat eten. Het was weer prima voor weinig geld. Afscheid genomen van Robert de zoon van Henriette. Die gaat weer naar huis in Amsterdam.

Vroeg naar bed want de wekker stond op kwart voor 6. Aankleden, nog een beetje pakken, bananen en yoghurt wegwerken en om kwart over 6 vertrokken Jens, Hans en ik. Henriette heeft last van een voet en gaat per bus naar de volgende locatie Embalse de Alcantara.

DSC01409DSC01415DSC01416DSC01419DSC01423DSC01429DSC01430DSC01435

Het eerste stuk in het pikkedonker ging langs de swnelweg, niet echt leuk dus. Maar daarna hebben we een mooi stuk binnen door gelopen naar Casar de Caceres. Om ongeveer kwart over 8 een bakje koffie en al bijna 11 km achter de kiezen. Daarna hebben we een kilometer of 19 door een heel mooi gebied gelopen. Heel veel weiland, weinig koeien en schapen maar wel veel rotsen. Het leek het beetje op het heuvelgebied van Ierland met dezelfde muurtjesw van stenen die uit het weiland zijn opgeraapt. Dezelfde begroeing maar ook overvloedig lavendel. Dat rook heerlijk. Ergens onder een boom hebben we gezellig liggen lunchen.

Het laatste stuk van dit traject ging mis. We liepen verkeerd omdat we dachten een pad te moeten volgen. Nou dat was niet zo, de gele pijlen die de route aangeven gingen dwars door de bush een stijle heuvel af. Als je dat stuk in de regen en in de schemer zou moeten doen dan heb je een serieus probleem. Nu was het al ontzettend moeilijk om overeind te blijven. Door onze verdwaling hebben we ongeveer 2 km extra gedaan (heuvel op heuvel af).

We moesten naar een rijksweg toe om die een km of 6 te volgen naar ons nieuwe onderkomen aan het stuwmeer van Alcantara. Dit waren vreselijke kilometers. Stijl en zo verschrikkelijk heet. Tot een uur of 1 ging het echt prima. goede temperatuur, lekker windje maar daarna werd het toch echt lastig. Maar we zijn er nu. Henriette is ook opgedoken en we hebben een fraaie kamer voor ons vieren. De mannen zijn wel moe. 36 km is wel heel veel.

Ik heb geen idee wat we morgen gaan doen. Ik weet wel dat de hospitalero onze was doet. Kijk dat is nou weer een prettige bijkomstigheid.

Nou dit was het wel weer. O ja ik zag dat Anniek een foto van ons vieren op Reislogger gezet heeft, waarvoor dank.

xxxxrob