Caceres‏

14 april 2011 - Cáceres, Spanje

Lieve beste vrienden en familie,

Op de valreep toch weer een paar pelgrims bij ons in het hok. Krap krap krap. Ik heb mijn self inflating matje op de turnmatras gelegd en heb van Robert een dunne zak geleend omdat mijn slaapzak aan het begin van de nacht te warm is.
Gisteravond gegeten in een wegrestaurant vlakbij onze kleedkamer. Redelijk eten in het enige restaurant hier in het dorp.
Om een uur of elf slapen. Het viel mij mee. Henriette had slecht geslapen, de anderen ging ook wel. Echt lekker liggen doet het natuurlijk niet maar wel een ervaring rijker.
6 uur 30 ging de wekker. Ontbijten in het wegrestaurant maar wel met eigen brood. Zij hadden alleen cakes. Daarna een korte trip van een km of 11 over lastige paden.  Niet heel fraai. We zagen Caceres vanaf kilometers afstand. Best een grote stad met een hele mooie binnnenstad.  Vlak voor de stad voor de zoveelste keer bijna verkeerd gelopen. De stad heeft heel veel ooievaarsnesten. Heel fraai zoals die beesten trots op hun nesten staan. Ooievaars zien we trouwens in bijna elk
dorp.

DSC01381DSC01387DSC01393DSC01398DSC01400
Op het marktplein aan de koffie wachtend op Robert die hotel heeft geregeld. Robert heeft last van een knie. Loopt dus niet meer en gaat volgens plan dit weekend weer terug naar Amsterdam. Trouwens ook Henriette heeft voetproblemen.
Het hotel is best chique en duur maar de laatste 2 nachten hebben samen 6 euro gekost dus moet kunnen. Buiten dat de alberge is vol.
Jens, hans en ik zijn het oude gedeelte van de stad gaan bekijken. Daarna lunchen en plannen maken voor de tocht van morgen 34 km. We moeten heel vroeg weg want midden op de dag is het te heet om te lopen.
Dit was het weer.
Xxxrob