Cernadilla

6 mei 2011 - Cernadilla, Spanje

Beste readers,

Het is de 14e mei. Eindelijk een internetcomputer gevonden. Ik kan mijn achterstand gaan inhalen. Maar Anniek heeft al iets laten horen. Dus jullie wisten al dat ik nog steeds loop.

We zijn in gisteren in Rionegro del Puente beland en tegenover de herberg is de kerk. Daar zijn we nog even naar binnen geweest en kaarsjes gebrand voor een aantal mensen. Daarna in de bar gegeten. Best aardig maar geen topper.

Vroeg naar bed want al die kilometers beginnen ons te slopen. Vannacht niet goed geslapen. Ik dacht dat ik ziek werd. Het valt gelukkig me. Ik ben wel heel erg verkouden.

Vanmorgen om half 8 op pad. Veel regen in de lucht maar die kwam er pas uit nadat we in Mombuey een bakkie hadden gedaan. Om daar te komen liepen we door een soort moeras. Best fraai maar nattig. Na Mombuey door naar Cernadilla waar we nu in de refugio La Frague zitten, een heel klein huisje met 4 bedden. Popperig gewoon. Bij de oude dame Augustina moesten we de sleutel halen.

DSC01932DSC01933DSC01937DSC01939DSC01943DSC01945DSC01951DSC01953DSC01956DSC01963DSC01967

Geen winkels in het dorp dus maar ergens aangebeld. We hebben nu maccaroni, saus, aardappels, brood en wijn. Dat wordt dus een feestmaal. Het is hier schitterend. Maar de vergrijzing heeft hier toegeslagen. Jonge mensen kom je hier niet tegen.

Ik heb mijn been weer even gekoeld in een wasbak. Wijn uit een pak, maar zo lekker. We zitten hier op een muurtje met zicht op de kerk, een bruggetje en een paar hele oude huizen en natuurlijk ons poppenhuisje.

We hebben plannen gemaakt voor na morgen want morgen is de laatste dag voor Brigid. Zondag vliegt ze weer naar Munchen vanuit Madrid.

Brigid en Brian kookten. Als voorgerecht heerlijk gekruide gebakken ardappels. Die kruiden had Brigid bij zich. Pasta met tomatensaus en een potje met spul voor er overheen. Ook van Brigid. Heerlijk stokbrood, rode huiswijn. Daarna thee met koekjes en notenchocolade. Muziek van Coldplay op de achtergrond uit mijn mobiel. Later samen naar Beth Hart geluisterd. Deze muziek werd door mijn loopmaatjes zeer gewaardeerd.

xxxxrob

1. Inge: