Campobecerros door Rob

11 mei 2011

Beste reders,

Gisteren hebben Brian en Bob in de albergue gekookt. Dat is al meer gebeurd, ook samen met Brigid. Heerlijk veel groenten. Bob en Brian vlees en ik sardientjes. De 3 B´s horen thuis in het lijstje toppers om bij te eten. Kwaliteit uitstekend, service prima, prijs ok (minder dan 5 € pp). Daarna nog ff naar de bar voor een bakkie.

Om 8 uur lag ik in bed. Ik voelde me niet helemaal geweldig. ´s Middags heb ik nog bij de bibliotheek geprobeerd om te internetten. Maar de bieb bleef gewoon gesloten.

Vanmorgen om 7 uur in de bar een bakkie en een heerlijke croissant en toen weer op pad. Een hele mooie tocht. Mooi weer, heet zelfs, ondanks de slechte voorspellingen.

Een tocht over de toppen van bergen. Niet de allerhoogste maar tot 1300 of 1400 meter. Als het daar regent en waait heb je helemaal geen beschutting. Maar nu was het best. Koffiebreak op een berg met zicht op een stuwmeer. Bob heeft een nieuwe gasfles geritseld en dan heb je dus heet water. Ik drink dan altijd thee want oploskoffie heb ik geen zin in.

DSC02064DSC02070DSC02072DSC02073DSC02075DSC02083DSC02054DSC02061DSC02062

Tijdens het lopen weer een heel mooi moment. Ik liep samen met Brian. Bob was wat voorop. Brian zei dat hij op de Camino Frances 3 vrienden had gemaakt en op de la Plata 1 en dat bleek ik te zijn. Uiteraard is het wederzijds. We zijn welkom in elkaars huis. Nottingham Nieuwegein dat kan niet heel ver zijn.

We zitten nu in een klein hostal in Campobecerros. 4 kamers waarvan wij er twee hebben. Bob heeft nu een kamer alleen. Eerlijk delen wij alles.

Morgen gaan wij naar Albergue, een km of 20. We moeten een verschrikkelijke berg op. 500 meter stigen over 5 kilometer. Dat zal lastig zijn. Ik zit nu weer te koelen maar mijn rechtervoet doet het eigenlijk best goed. Aan mijn linkervoet heb ik een blaar. Daar heb ik daarnet even een stevige naald doorheen geduwd. Verder mijn wasje gedaan, biertjes na aankomst, mijn douchje, broodje kaas. Ik kan er weer tegen.

Daarnet kwam een veel te dikke pelgrim op het terras zitten en ging daar spontaan over zijn nek. Ik dacht eerst dat hij een hartaanval kreeg. Hij hapte naar lucht, zat met zijn hand op zijn borst maar uiteindelijk kotste hij er een sinasappel uit. Ik wist niet goed wat te doen.

Ik heb Anniek gevraagd om een blogje te maken om jullie uit te leggen dat er hier geen internet computers zijn. Dat leuke blogje hebben jullie vast al gelezen.

xxxrob