Albergueria door Rob

12 mei 2011

Beste readers,

Gistermiddag nog even naar de andere bar in het dorp geweest. Het is ook tegelijkertijd een winkeltje en oma heeft haar luie stoel net om de hoek van de ingang en zit daar te breien naast een potkachel.

We hebben daar 3 bier weggewerkt. Die vielen als een baksteen. Ik was nog nuchter genoeg om de SMS van Shanty te lezen dat ze DE BAAN heeft. 1 keer solliciteren en meteen raak. De 2 concurrenten werden afgebeld. Heel leuk om te horen en natuurlijk heb ik haar meteen even gebeld.

Daarna gegeten in ons hostal Casa Nunez. Geen keuzes. Gewoon soep, vlees, friet en fruit. Uiteraard ook veel brood en wijn. Half 11 naar bed. Heerlijk geslapen. Half 7 ging de wekker. Kwart over 7 een ontbijtje met bananen en koffie en een plak cake. Kwart voor 8 op pad. Een mooie tocht, nog een beetje mistig. Eerst een stevige klim en toen een lange afdaling naar Laza op zo´n 15 km afstand. Net voor Laza koffietijd. In Laza naar de apotheek. Compeed en dagcreme gekocht. Mijn hoofd droogt uit. Nog een paar boodschapjes gedaan.

Toen op pad voor de grote klim. Die kwam en was vreselijk. Berg en bospaden, keien, rotsen, stroomgeulen en zo stijl, temperatuur ongeveer 30 graden Celsius. Er kwam maar geen eind aan. Ik ging langzaam kapot.  Na de top was het dorp dichtbij. We zitten nu in een kleine albergue met 10 bedden en 1 douche wc en een kroeg aan de overkant. Iedereen krijgt en grote schelp om zijn naam in te schrijven en de datum en dat ding wordt in de kroeg opgehangen. Er hangen er duizenden.

DSC02085DSC02087DSC02089DSC02090DSC02105DSC02109DSC02113DSC02114

Douche gedaan, wasje, voeten verzorgd. Mijn scheenbeen lijkt uit de problemen. Hier en daar een blaartje en 1 grote.

Een Frans en een Italiaan stel is er ook weer. We komen ze vaak tegen. Die lawaaige Duitser is er ook. Ik zit aan mijn 2e bier en die valt als een rotsblok. Ik ben maar even gaan liggen.

Ondertussen zitten we aan de wijn. Ik ben wel verkast want het regent. Dat belooft niet veel goeds voor morgen.

xxxrob