Calzada de Valdunciel

26 april 2011 - Calzada de Valdunciel, Spanje

Lieve, beste, vrienden en familie,

Gisteravond bij hetzelfde restaurant gaan eten onder het motto wat goed is niet veranderen. We hebben ook nog even zitten borrelen met een Frans echtpaar. Na het eten zijn Brian en ik naar een soort blues cafe gegaan. Daar waren jam sessies met hele jonge muzikanten. Mooie muziek, lekkere wijn en natuurlijk werd het weer veel te laat.

Vanmoregen 8 uur ontbijt. De Amerikaanse (Karen) had Bryan gevraagd of ze met ons mee mocht lopen. Bryan wilde geen nee zeggen. Ze liep dus mee maar aan het eind van de dag (16 km) ging zij nar de alberge en wij naar een besproken hostal. Het was een leuk loopje, behalve de eerste kilometers uit Salamanca. Mooi loopweer, niet te warm, geen regen, heerlijk. Mijn rug en been hielden zich redelijk. Ik heb voor de zekerheid wel een stevig pilletje tegen de pijn gekocht. Hier kun je alles krijgen waar je bij bij ons een recept voor nodig hebt.

DSC01693DSC01694DSC01696DSC01698DSC01701

Na aankomst een biertje en een broodje ommelette. Daarna een boodschapje. Ik kwam voor het eerst een fles verse melk tegen. Heerlijk. Daarna even slapen, een stempeltje scoren, een bakkie doen. We komen de tijd wel door. Ik heb nog met een Duitse vrouw (Claudia) zitten kletsen die 5 dagen na mij begonnen is en wel op dezelfde plek zit. Ze haalde ons vandaag in en loopt soms 40 km per dag. Haar loopmaatje Miranda uit Canada is een week later begonnen en zat ook in ons hostal. Kees, de Hollander, kwam ook binnen. Afgesproken dat hij met ons mee eet.

Vandaag belde Joke me op. Leuk om haar stem weer eens te horen. Via Joke hoorde ik dat sommige van mijn ¨readers¨vinden dat ik teveel over prijzen schrijf. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat niet echt interessant voor alle lezers. Omdat mijn blog ook in handen valt van andere La Plata lopers is dit misschien voor hun wel info waar ze wat aan hebben. Verder begrijp ik best dat jullie op een gegeven moment denken wat gebeurt daar nou. Niet veel bijzonders natuurlijk. Een beetje lopen, daarna rusten of eerst een biertje, soms je wasje doen, een boodschapje, de route voor de volgende dag bekijken, een slaapplek vinden of reserveren, eten. En dat elke dag weer. Ik zal heel vaak in herhaling vallen. Voor diegenen die denken wat moet ik daar nou mee zou ik willen adviseren: ¨delete mail¨.

Internetten is er vandaag niet bij, deze blog is dus later op het web gezet. De wifi in de hostal doet het niet. De bibliotheek is gesloten. Trouwens de rij wachtenden voor de bieb werd ik ook niet echt vrolijk van.

xxxrob

1. Annie:
    29 april 2011
    die prijzen lezen vind ik juist leuk!!!
    Das misschien een reden om daar ooit eens te kijken...

Hou je taai en lekker volhouden, beetje lopen, beetje rusten, beetje eten, beetje drinken!!!