Banos de Montemayor

19 april 2011 - Baños de Montemayor, Spanje

Lieve, beste vrienden en familie,

Het was weer een dagje wel. Vanmorgen regende het meer dan verschrikkelijk. Regenjas, backpack zak, regenbroek de hele riedel klaargezet. Toen we vertrokken werd het droog maar ja voor de zekerheid die hele handel toch maar in gebruik genomen. En we vertrokken uit ons ¨van der Valk¨ over de provinciale weg richting Aldeanueva del Camino. Maar de regendruppels verdwenen dus de hele handel verdween weer totdat de druppels weer kwamen en ..... Wat een gedoe. Maar de temperatuur was ok, heel veel bewolking, heel veel regen in de lucht en een heel hoge vochtigheid. We hielden het droog tot Aldeanueva del Camino. Daar gingen we even shoppen en een bakkie doen. Daar kwamen we ook de Zwitserse dame tegen die gisteren avond bij ons tafel aanschoof. Wat een klets majoor.

DSC01505DSC01509DSC01511DSC01512

Veel erger was dat Jens niet goed was. Bij het ontbijt was er geen tostado dus ieder probeerde wat koeken weg te werken. Ik hele droge meuk maar de anderen werkten zeer discutabele troep weg. Jens was er goed ziek van. Maar eigenlijk was er al dagen iets met hem aan de hand. Duizelig, moe etc. Volgens de rest drinkt hij gewoon te weinig en hij eet ook niet echt veel. Maar met de alcoholische versnaperingen weet hij wel raad. Ik kan hem absoluut niet volgen. Vandaag ging het echt slecht met hem. Op een gegeven moment moesten we weer een riviertje oversteken. Ik haalde net geen nattert maar Jens ging halverwege terug, weigerde mijn stokken als hulpmiddel en trok zijn schoenen uit en ging op blote voeten over de rotsen naar de overkant. Wankelend vanwege zijn duizeligheid. Ook Hans heeft problemen; hij denkt een ontsteking in zijn been te hebben. Henriette heeft heel veel blaren en ik heb pijn in mijn rechter boven been.

Het werd steeds moeilijker en ons tempo ging steeds verder omlaag. De laatste kilometers op het asfalt van de provinciale weg waren geen pretje meer. Uiteindelijk zijn we (ruim 21 km verder) in Hotel Rural La Solana in Banos de Montemayor terecht gekomen. Prima gelegenheid om te slapen voor 15 euro pp. Vanavond kwamen we er achter dat ook het eten meer dan goed is voor de bekende prijs van ongeveer een tientje. We waren het er unaniem over eens dat dit hotel restaurant bij onze toppers thuishoort. Dus ben je in de buurt ga er eens langs (C/. Los Postigos, 15, Banos de Montemayor, 10750, Caceres)

Aan het eind van de middag ben ik bij de beroemde baden van deze stad langs gegaan om te kijken of ze mijn benen en rug kunnen masseren. Mooi niet dus. Dagen lang volgeboekt. Maar wat wel kon was met mijn benen in een een soort slurfen die opgepompt werden en mijn benen vanaf de voeten tot helemaal bovenaan een soort druk massage gaven. Heerlijk. Morgen ga ik nog een keer en ga ik het thermal bad in. We blijven morgen met z´n vieren een dagje hier. Uitrusten. Maar ik denk dat de Denen er mee gaan kappen vanwege de gezondheidsproblemen van Jens. Dat zou heel jammer zijn maar wel begrijpelijk.

Het zal zeker moeilijk worden om de komende dagen slaapplekken te vinden want de Paasdagen komen eraan. Veel Spanjaarden zijn en route dus veel hostals, alberges etc zijn volgeboekt. We zien het wel. Morgen eerst uitslapen, om 10 uur weer de slurfen in en daarna in het thermal bad. En dan weer de plannenmakerij hoe verder te gaan, in welke samenstelling etc.

We zitten nu al op ongeveer 430 kilometer, niet verkeerd dus. Morgen speelt Barcelona weer tegen Real Madrid. De tv is daar continu mee bezig.

Iedereen veel dank voor de berichtjes op Reislogger, of via de email of op mijn mobiel. Ik lees alles en kan niet alles beantwoorden maar ik vind het hartstikke leuk.

Dit was het weer xxxxxxxxxxrob

1. Anniek:
    19 april 2011
    Een dagje rust doet iedereen goed! enjoy it. xx
  2. Gerda:
    Ha die rob,
    Tjonge jonge dit was me het dagje wel.Pak je rust je kent het motto van het thuisfront. xx van ons.
  3. Hans Blekman:
    Hallo Rob,
    Toch maar even een berichtje op reislogger in aanvulling op sms-en.
    Een dag rust is af en toe nodig, je gaat snel genoeg dus waarom niet. Kunnen je spieren een beetje recupereren, spullen op orde brengen etc, ben je overmorgen weer het mannetje.

Success!
  4. Inge:
    20 april 2011
    Genietse van de slurfen!
  5. Louise:
    20 april 2011
    Het is een heel ander verhaal als de vorige tocht, je maakt weer vanalles mee.
    Het weer is hier fantastisch, volgens de berichten mooier als in zuid europa. Hoe is het mogelijk.
    Jan en ik zitten midden in een verhuizing naar een flat in Apeldoorn. groeten Louise
  6. Corrie:
    21 april 2011
    Hallo daar ! Vandaag nog geen nieuw berichtje van jou dan maar een verslagje vanuit Nederland. Witte donderdag en morgen goede vrijdag. Moet naar DSM in Delft. Verder is Nederland vrij. (Handig gepland). 's middags met Steven klussen;-). Gisteren naar toneel geweest met de dames van Scholman en de dames bij Scholman. Was gezellig. Terras op cityplaza gedaan. Wist niet dat ze daar nog terras hadden met topbediening! Zeer representatieve dame die ons goed hielp. Met half oog naar Barca - Real gekeken. Madrilenen hebben weer beker gescoord maar dat heb je van heeeel dichtbij meegekregen. Verder geen nieuws. Veel groeten en plezier met het uitrusten !
    Corrie