Almaden de la Plata‏

3 april 2011 - Almaden De La Plata, Spanje

Lieve, beste vrienden en familie,
Gisteravond ff boodschappen gedaan en daarna gegeten met henriette, Thomas en Katia uit Duitsland. Dit stel is elkaar op een vorige camino tegengekomen. Beiden begin 40 en wij hadden ze begin 30 geschat. Heel gezellig en veel wijn. Gelukkig lag de herberg aan de overkant. Deze dag maar 16 euro uitgegeven. Zoals al gezegd niks voor de herberg. Ze vroegen een vrijwillige bijdrage van 5 €. Ik heb een onvrijwillige van 0€ gegeven. Vannnacht ook nog slecht geslapen. Benauwd en stinkzooi.

DSC01072DSC01073DSC01078DSC01087DSC01090

Vanochtend net na 6 uur opgestaan. Ontbijtje sinaasappel, banaan, stukje brood en chocola. Ruim 17 km langs de weg, veel klimmen en heel benauwd. Toen weer een natuurgebied in. Schitterend maar het begon te regenen. Een st Denen behoedde ons voor verkeerd lopen. We zijn verder met hun opgetrokken. De laatste 3 km was zo vreselijk stijl weer door stroomgeulen heen met rotsen en stenen en gladde klei. En die regen!!!
Meer dan 30 km gedaan. 1 waterpunt en geen kroeg.
De herberg is een kippenhok. Betalen probeer ik te voorkomen want het wc papier is weer schaars.
Ik heb mijn sokken gedroogd op een electrische kookplaat.  Straks gaan we ff eten en een boodschapje doen.
Ik heb moeie benen maar het gaat aardig goed. Morgen maar een km of 16. Internet computers zijn schaars hier, dus dit is al het derde bericht wat via mijn dochter Anniek op Reislogger terecht komt.
Xxxrob

1. Gerda:
    3 april 2011
    Lieve Rob,

Het gaat je weer goed af zo te lezen,Je heb het ritme alweer aardig te pakken. Alle respect hoor. Die sokken op die kook plaat, waren zeker zo droog!!
    Hier alles goed.

Liefs van ons
  2. Bas:
    3 april 2011
    ja hoor, gaat weer over eten, geld en kleren......
    oh ja en zo nu en dan de mooie omgeving. Overigens ontmoet ie eindelijk eens iemand van orde en organisatie en dan is dat niet een goed kontakt..Enfin , Voorlopig lijkt het erop dat je langzaam maar zeker en weer in begint te komen...
  3. Shanty:
    4 april 2011
    Hoi Rob!
    Wat leuk weer al die verhalen! Fijn om te horen dat alles goed gaat en dat je ervan geniet!

Ben gisteren met Anniek naar de Ijhallen in Amsterdam geweest, een hele grote vlooienmarkt is dat! Was heel erg leuk! Lekker geslenterd tussen de oude spulletjes.

Succes met de tocht!
    Benieuwd naar de volgende verhalen.

liefs, Shanty