Alcuescar

12 april 2011 - Alcuéscar, Spanje

Lieve, beste familie en vrienden,

Gisteren heeft de hospitalera ons de kerk van Aljucen laten zien. Mooi vroeg Gotisch maar weer geen kerkorgel maar wel weer electrische kaarsjes die op de euro van mij niets deden.

Daarvoor hadden we afgerekend voor onze slaaplek. 10 € pp en het huis zat afgeladen vol. Het was het niet helemaal.

Om 20 uur werden we verwacht in 1 van de 2 bar restaurants. We hebben daar met zijn zevenen gegeten. De Denen (Jens en Hans) de Australier (Robert), de Engelsman (Brian), de zoon van Henriette (Robert), Henriette en ik. Robert  de zoon van Henriette arriveerde ´s middags en gaat een paar dagen meelopen. Het eten was best, salade mixta, gebakken ei en fruit en natuurlijk wijn en water en brood. Veel bananen werden geroofd ten behoeve van de lunch van de volgende dag. De prijs was iets hoger dan we gewend zijn nl 12 €. Maar de bediening was best en de wijn ging ook wel.

DSC01330DSC01331DSC01333DSC01354DSC01363

Om 22 uur 30 weer slapen in een benauwd hok waar de wekker ons om 6 uur 30 weer wakker brulde. Na een kort ontbijt liepen we om 7 uur 30 het dorp weer uit. Een hele mooie tocht dwars door de natuur. De Noren kwamen we een paar keer tegen. We moesten ook weer een keer een riviertje kruisen. Henriette haalde daar een nattert. Het viel allemaal wel mee.

Om een uur of 12 uur 30 bereikten we het klooster Casa de la Misericordia. Weer zo´n 20 km gedaan. We werden heel vriendelijk ontvangen. We slapen op een slaapzaal met 16 bedden maar de meesten zijn niet bezet. Brian en Robert zitten hier ook naast ons inmiddels vaste viertal (+ zoon Robert). De Noren gaan altijd chiquer. Die delen niet graag de slaapkamer en de badkamer.

Vanavond eten we in het klooster bij de monniken maar dan moet er wel afgewassen worden. Natuurlijk ook hier geen internetcomputer. Ondertussen mijn wasje weer gedaan en een bakkie in het restaurant aan de overkant gehaald.

Naast het klooster staat een soort tehuis voor demente mensen en geestelijk gehandicapten (vooral bejaarden). De eerste monnik die ik tegen kwam zou er zomaar kunnen wonen.

Morgen staat ons weer een tocht van te wachten van 27 km.

xxxxrob