Santiago de Compostela dag 3 en 4

22 mei 2011 - Santiago de Compostela, Spanje

Beste mensen

Rustig dagjes. Boodschapje, praatje met de bananen leverancier van vorig jaar, bakje koffie. Lekker zitten op een terrasje. SMSjes lezen van The boys en Henriette. Engels boek lezen. Nog wat bekenden ontmoet waaronder Marsha de Amerikaanse en Suzie de Belgische. Het weer is prima hier.

Ik heb 2 keer de pelgrimsmis bijgewoond. Dat is echt heel bijzonder. Ik heb er een paar filmpjes van gemaakt en di komen tzt ook op reislogger.

Gisteren ook een praatje gemaakt met de oude man van de familie dat het hostal runt. (Vader, moeder, zoon). Afgesproken dat ik gisteravond om 9 uur een wijntje zou komen drinken. Dat werden er meer want ik vertrok pas om 2 uur ´s nachts. Ze lieten me niet gaan. Ondanks dat vader, moeder en zoon het druk hadden met de gasten van het restaurant hebben we veel gepraat en werd mijn glas steeds weer vol gemaakt. Toen het restaurant leeg was moest ik mee eten en ik had al van alles gekregen. Ik heb geen idee wat ik allemaal op heb. In ieder geval home made tortilla, rijst met currie, allerlei toetjes. De zoon had veel pijn in zijn rug op dezelfde plek waar ik last had. Ik hem een paar van mijn pillen gegeven. Toen ik ás nacht wilde betalen was daar geen sprake van. Omhelzingen en ik ga nog niet eens weg. Mijn haar was weer eens onderwerp van gesprek. Volgens deze familie ben ik uniek op de Camino.

DSC02335DSC02341DSC02348DSC02353DSC02355DSC02356DSC02357

Ik wil Cafe Bar Forest toevoegen aan de lijst met plaatsen waar je goed kunt eten en ook goed kunt slapen. Calle April Ares 7 Santiago de Compostela.

Van mijn tripje naar Muxia kwam niet veel terecht. Dan had ik een hele vroege bus moeten nemen (de enige). Dus dan maar niet.

xxxxrob

1. Anniek:
    22 mei 2011
    Klinkt erg gezellig Rob! Vooral bij de familie van het hostel. Leuk dat je kapsel goed in de smaak valt in Spanje. Hier in Nederland kunnen mensen er soms lastig aan wennen dat het lekker woest zit. Maar inderdaad het is anders en uniek.
    Ik ben mijn haren ook weer aan het laten groeien, als jij nou ook gewoon lang niet naar de kapper gaat dan krijgen we huize woeste kapsels Volders.

Hier verder alles Prima. Ik ben nu bezig met iets voor school, dat moet af en toe ook gebeuren. We gaan zo pannenkoeken eten, zou jij ook wel lekker vinden. Maar zo te horen heb je niets te klagen.

Nog veel plezier met je bezoekjes de komende dagen!
    XXX
  2. rob rooijackers:
    23 mei 2011
    ben je als pelgrim nu ook een beetje "vromer" geworden ??!!
    gr
    Rob R.