Santiago de Compostela dag 2

20 mei 2011 - Santiago de Compostela, Spanje

Beste mensen

Ik heb hele moeie benen. Of dat nou van die 1000 km komt of door alweer die alcohol. Ik weet het niet. Maar het ging dus weer mis. Na een bezoek aan het internetcafe zijn we naar het station gegaan en daar heb ik een Tarjeta Dorada aangeschaft. Een oude lullen kaart voor het spoor voor mensen van 60 en ouder. Ik reis de 23e naar Madrid 1e klas voor een appel en een ei. Bob en Brian hebben een ticket gekocht naar Barcelona voor als ze terug zijn van hun vervolgroute. Eerst lopen naar Kaap Finistere dan met de bus naar Ferrol en vandaar de Camino Ingles terug naar Santiago. Nog ruim 200 kilometer. Ze vliegen beiden de 31e vanuit Barcelona naar huis.

Na het station zijn we ergens op een terrasje beland voor het bier. Terwijl Brian bestelde ging ik naar de overkant om een nieuwe haarband te kopen. Toen ik terug kwam hoorde ik van Bob dat zij een grote bier zouden krijgen en ik een kleintje. Oooh zei ik dan neem ik er wel 2. Maar ik deed alsof ik naar het toilet ging en heb met de serveerster geregeld dat ik een halve liter kreeg en de boys een borrelglaasje met bier. We pesten elkaar voortdurend maar deze was nieuwe voor B en B. Terwijl we daar zaten kwamen de Japanner Ken en de Duitse Angelica voorbij. Uiteraard gefeliciteerd, gehugt, gekletst.

DSC02324DSC02328DSC02334DSC02322

Na het bier zijn we onze compostella gaan halen. Op vertoon can onze credencial kregen we die. De mijne is in het latijn. Ik vraag me af of ze mijn voornamen goed hebben vertaald. Maar wat kan het bommen. Daarna ben ik even gaan liggen.

Een uurtje later ben ik met Brian naar een kerk gegaan en daar hebben we een tijdge gezeten, ieder met zijn eigen gedachten.

Ondertussen zijn er al heel wat berichten binnen gekomen met felicitaties voor mij en de boys.

Daarna was het weer ¨pre tinto¨tijd. Glaasje wijn voor het eten. Heerlijke Rioja maar het werd weer heel gezellig want daar waren ineens de Italianen weer en even later ook de Ieren. Dan drink je er weer net 1 meer. Na deze wijntjes kwam natuurlijk de wijn van het diner. Best gegeten in een leuk achteraf restaurantje. Op weg naar onze kamer kwamen we in een muziek cafe terecht en ja daar hebben we nog een paar tintootjes genomen ter afscheid. Een fijne kroeg met hele goede muziek. Ik denk dat ik daar vanavond even ga kijken.

Vanmorgen afscheid genomen van de boys, hugs, en de beloftes om elkaar SMSjes te sturen mbt de voortgang. En toen was ik weer alleen! Dat is al weer even geleden, dus toch wel even wennen.

In de blog van 2 dagen geleden had ik over de rollen in onze groep. Bob is mastercook, Brian 1e cook, en ik keukenhulp voor het schillen van de aardappelen, tafeldekken etc.

Ik heb ondertussen een ticket geboekt voor de 27e. Ik vlieg met Ryan Air van Madrid naar Eindhoven.

Bedankt voor alle felicitaties. Dit was het wel weer even.

xxxxrob

1. bas:
    20 mei 2011
    Van Harte kerel! een fantastische prestatie. Je bemt weer een puntje gestegen in mijn achting....
  2. Binne:
    20 mei 2011
    Geweldige prestatie, Rob. Nu ook nog maar even nagenieten en veel plezier in Madrid en een goede thuisreis gewenst.

Wij gaan eind volgende week op vakantie, dus het zal wel even duren voor we elkaar weer zien. Misschien kunnen we in begin Juli weer een bijeenkomst organiseren van de dissidente club van vier.

Paula en Binne
  3. Joe Ferwerda:
    20 mei 2011
    Hello Rob and congratulations on completing such a momentous and fantastic journey. I greatly appreciate that you have shared it with us.
    Best wishes and until we skype
    Jos
  4. Hans Blekman:
    20 mei 2011
    Hallo Rob, gefeliciteerd man! Geweldig gedaan!

Geef je benen en je lever maar enige rust. Misschien heb je ze volgend jaar weer nodig ;-) !

Tot binnekort, kan niet wachten op alle verhalen!

Groet'n uut Nieuwegein.

Hans (Bl)
  5. Lay Lin:
    22 mei 2011
    Well done, Robbo! We are proud of our cotton-head friend. BTW where's your clickety clack walking sticks in the pictures? :-D

Hugs
    Rajen and Lay Lin
    Love adventure, love life!